Avatar billede ninja Praktikant
07. marts 2018 - 09:29 Der er 4 kommentarer

Synology DS916+ Kan ikke overføre med stabil hastighed

Hej

Jeg har en 500mbit internet forbindelse op og ned (Fiber) . Jeg har LAN forbindelse til min pcér og til min DS916+.
Skal jeg download noget fra nettet til min pcér, eller uploade noget til nettet  er forbindelsen stabil og god.

Men skal jeg uploade noget til min DS916+ kan jeg ikke få den op på mere end ca. 16 til 20 mbps. Men har jeg lige genstartet min DS916+ så køre den med fuld udnyttelse af forbindelse, men så efter et stykke tid, måske 1 eller 2 dage så falder den igen.

Jeg har set i div. forums at der er flere der har samme problem, men har ikke fundet en løsning endnu, men håber i kan hjælpe

MVH Ninja
Avatar billede Rune1983 Ekspert
07. marts 2018 - 09:50 #1
Har din NAS samme IP altid?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 09:52 #2
Synology er langsomme. Jeg har selv en DS216 pg den ligger omkring 20-32 mbps
Avatar billede ninja Praktikant
07. marts 2018 - 10:35 #3
Hej Rune1983

Ja - det har den
Avatar billede wjens Guru
07. marts 2018 - 15:39 #4
Enig med sidwave, du må ikke forvente mirakel-hastighed fra en Synology. Ved meget store filer har jeg fået den lidt længere op, ved mange små filer falder hastigheden.

Sørg for at have en Gbit switch mellem PC og Synology. Check på switchen (hvis den har lysdioder, der viser speed) at du har Gbit både til PC og Synology.