Avatar billede Nanna B Praktikant
07. marts 2018 - 17:37 Der er 5 kommentarer

Bærbar til film + serier

Hej.
Jeg er på udkig efter en bærbar, som hovedsageligt skal bruges til studie og en masse binge watching - så hastighed, skærmopløsning, hukommelse og lyd er vigtigt for mig. Jeg har prøvet både en HP (ringe skærmopløsning) og en Lenovo (afsindig lav og dårlig lyd) og står nu lidt på bar bund. Nogle der kan anbefale en god og fornuftig bærbar? Med et budget inde for de 6k ☺️
Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2018 - 19:06 #1
Binge watching af hvad? Streaming som Netflix og den slags? I så fald vil jeg da langt anbefale at bruge dit tv (eller købe et billigt et, hvis du ikke har et), en Chromecast og din telefon til det. Du skal naturligvis stadig bruge en studie-PC, men der vil kravene så være anderledes.

Det er også svært at finde bærbare med god lyd, eftersom lydkvaliteten i en højttaler stadig afhænger meget af dens størrelse, og bærbare simpelthen ikke har plads - men er hovedtelefoner ikke en mulighed?

Beklager hvis der er gode grunde til dit ønske, men umiddelbart lyder det lidt som at bruge en hammer til at skrue skruer i. Dvs. der er bedre værktøj til opgaven.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2018 - 19:16 #2
Enig med #1. Man finder ikke en bærbar med god lyd.
Jeg har selv en Usus til 5-6.000 kr.  Stor skærm, god opløsning, men lyden - nej ikke til film. Så skal man bruge hovedtelefoner.
Men forøvrigt har mit udmærkede 40 tommer led TV heller ikke en god lyd, uden ekstra højtalere. Der er jo heller ikke plads.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2018 - 19:19 #3
Enig med #1, men hvis dit budget er 6000, får du mest performance inden for dette budget med f.eks. disse modeller:
1. https://www.dustinhome.dk/product/5011043571/legion-y520-gtx-1050
2. https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-IdeaPad-320S-15IKB/2632658

Men hvis du alene påtænker studiebrug uden spil eller nogen form for grafisk redigering, kan du godt nøjes med at spendere 4-5000 ... og så bruge "overskuddet" på en Chromecast.
Avatar billede Nanna B Praktikant
07. marts 2018 - 19:25 #4
Ja, det er til Netflix osv. Jeg har et tv (dog også med dårlig lyd), men jeg bruger det stort set aldrig. Så jeg er mest interesseret i at bruge min bærbar. Måske "god lyd" også er meget sagt. Jeg forventer hverken b&o kvalitet eller andet i den dur. Jeg har en Lenovo nu, hvor højtalerne sidder under bærbaren, hvilket gør at lyden knapt nok kommer ud og det runger rigtig meget. Lyden på min HP var super. Så det jeg eftersøger, er nok mere så god lyd, der nu en gang kan komme ud af en bærbar. :)
Avatar billede Nanna B Praktikant
07. marts 2018 - 19:27 #5
Det kunne være fedt hvis den også kan trække et Fable spil men det vigtigste er streaming som Netflix og twitch og så studie :) jeg tjekker links, tak eurositi!