09. marts 2018 - 09:14 Der er 4 kommentarer

Foreslåede e-mailadresser i Gmail app

Jeg har fået ny e-mailadresse. Når min mor vil sende en mail til mig fra Gmail app'en på hendes Samsung telefon, foreslår den både den gamle og den nye e-mailadresse.

Under kontaktpersoner er kun den nye e-mailadresse tilknyttet.

Hvordan får jeg slettet den gamle e-mailadresse, så den ikke bliver foreslået?
Avatar billede INK Ekspert
09. marts 2018 - 10:47 #1
Under Apps kan du for Google Mail appen slette cachen, det hjælper måske.

Ellers må du i webmail (Google) kikke under indstillinger for mail. Beklager ikke at kunne hjælpe direkte, men kun med et hint (har ikke selv Android telefon).
Avatar billede Slater Ekspert
09. marts 2018 - 11:07 #2
Jeg har en Android telefon og Gmail, og har lige testet det - og jeg aner heller ikke hvordan man gør.

Ifølge hvad jeg kan finde på nettet, skal man bare slette dem fra Other Contacts ( https://contacts.google.com/other ) - men det virker ikke. Min mobils Gmail foreslår stadig en slettet kontakt.
09. marts 2018 - 11:18 #3
Alle forslag er meget velkomne. Jeg kan desværre først teste løsningsforslag og ideer om en uges tid eller senere, når min mor kommer på besøg igen.
01. april 2018 - 18:15 #4
Nu har jeg prøvet følgende uden at det løste problemet:

1. Slet cache for Gmail-app'en på telefonen.
2. Log på contacts.google.com/other. Dér fandt jeg den forældede e-mailadresse og slettede den.
3. Slet cache for Gmail-app'en på telefonen igen.
4. Genstart hele telefonen.

I indstillingerne til Google Webmail (og kontakter) kan jeg ikke finde noget relevant at ændre.

Forslag er meget velkomne, men der går lidt tid, før jeg kan teste jeres løsningsforslag.