Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. marts 2018 - 12:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Beskyttet ark med muglighed for tilføjelse af ekstra række

Hej Alle,

Jeg har udført en række, hvor de enkelte celler er kodet - jeg vil så gerne give brugeren mulighed for at tilføje en ekstra søjle med samme koder indbygget som den første og mulighed for selvfølgelig at slette den også, hvor den ikke bliver taget med i regningen.

Hvordan kan jeg give dem mulighed for at tilføje en række med samme indbygget koder i cellerne?

PFT! :)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. marts 2018 - 12:33 #1
Når du beskytter et ark, så er der en mulighed for at tillade 'Indsæt rækker' og 'slet rækker'.
Avatar billede Mzbarcaa Mester
09. marts 2018 - 12:43 #2
#3 - Ikke mig bekendt. Desuden ønsker jeg at tilføje en ekstra række med samme kode i cellerne i rækken ovenover.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
09. marts 2018 - 13:24 #3
Jo, du kan - det har du vist endda kunne siden Excel 2003, så, hvis du ikke kan må du benytte en meget gammel Excel.

Når du trykker på [Beskyt ark] kommer der en lille dialog boks, hvor du kan bestemme, hvad der skal ære tilladt - og, her kan du bestemme, at det skal være tilladt, at indsætte rækker.

Jeg ved ikke, hvad du mener med kode i cellerne - man kan ikke sætte kode på en celle - hverken event kode eller låse kode.

Kode???
Avatar billede kim1a Ekspert
09. marts 2018 - 13:26 #4
Jeg tror desværre du skal ud i vba, og så åbner du op for en hel del ved beskyttelsen.
Avatar billede Mikael Ekspert
09. marts 2018 - 13:37 #5
Jeg ville nok forsøge med et par makro´er med tilhørende "knapper" !!!!

Problemet kan så blive hvis arket er beskyttet med "kode".. Den er ikke "bare" lige til at omgås i makro´en, da arket sikkert skal låses op, og låses igen efterfølgende.