Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 15:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Strømstyring fungere ikke

Windows 7.

Jeg har i Strømstyring valg at skærmen skal slukke efter 10 minutter og at computeren skal sættes til slumring efter 20. Men der sker ikke noget efter hverken 10 eller 20 minutter (eller længere for sen sags skyld).
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 16:01 #1
Huskede du at trykke på "Gem ændringer" ?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 16:22 #2
Ja.
Den har været indstillet længe.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 16:51 #3
Så trænger Windows til en reparation, eller en geninstallation.
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 17:16 #4
Jeg har geninstalleret Windows for få uger siden tid siden. Det virkede heller ikke i lang tid på den gamle installation. Der må være et eller andet ...
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2018 - 19:04 #5
Har du i BIOS nogen steder mærke ved nogen form Wake up by ?
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 19:26 #6
Wake up by Lan er vist ikke aktiveret ved installation?
Jeg har læst, at Game kontroller kan forhindre strømstyring.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2018 - 19:49 #7
Nu er Wake up by ikke kun et spørgsmål om LAN der findes flere trin!
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2018 - 20:08 #8
Ok, det er da altid en god ide at se efter :-)
Avatar billede posten Ekspert
11. marts 2018 - 03:24 #9
prøv at lave din egen strømstyringsplan men inden tjek lige din bios som andre skriver
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 16:52 #10
Jeg ved ikke hvad BIOS er?

Game kontroller?
Har det noget med spil på computeren at gøre, er det ikke en mulighed. Har aldrig spillet spil.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 17:15 #11
Bios. Man kommer ind ved under opstart at holde en tast nede. Det er forskelligt fra den ene PC til den anden. F.eks. F1 - F12 eller Del knappen.
Det er st sted hvor man kan lave ulykker, så man skal se sig for. Eller endnu bedre, få hjælp fra en, som har prøvet det før.
Når du ikke har nogen spil , kan der vel heller ikke være noget problem der.
Der kan være et program, som holder monitoren åben, men det er jo umuligt at gætte på.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 17:34 #12
Det kokser vel ikke med din  screensaver?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 17:36 #13
Jeg har ingen screensaver.

Vender tilbage ang. det andet.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 17:46 #14
Jeg har lige læst på nettet, at nogle har det samme problem med Windows 7, men
ikke med Windows 8.  Det skulle skyldes. at grafikkortet ikke kører perfekt sammen med Cpu. Hvis din computer er en stationær, kan du jo prøve et andet grafikkort, hvis du finder, at det er det værd, (låne et?) men det er jo mere besværligt på en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 21:19 #15
Det er en stationær.
Men det har jo fungeret i flere år, før det begyndte ikke at gøre. Giver dét så mening...?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 21:20 #16
Jeg vil nu ikke skifte noget i den.
Viser der sig ikke at være noget at hente i BIOS, og det der med er sandsynligt det er det andet, kan jeg godt vænne mig til selv at sætte den i standby.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2018 - 21:46 #17
Det kan skyldes en Windows update, eller et program du selv har installeret.
Men når computeren ellers kører som den skal, så ville jeg også lade den køre.
En stationær ok, men så har du jo separat skærm, og så kan du jo bare slukke med den sluk-knap, som sidder på skærmen, det er da ikke noget problem?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2018 - 19:02 #18
Det er jo ikke kun skærmen, men også selve computeren.

Men vil du nu pludselig fortælle mig funktionen er overflødig?
Det er jo det samme som at sige man ikke behøver en tænd og sluk knap på fjernbetjeningen. Man kan jo bare tænde og slukke på væggen. Det er da ikke noget problem.

Come on ... Det ér jo for pokker i Windows så skærm og computer kan gå i stand by af sig selv i de situationer (dem kan jeg komme i tanke om flere af) man ikke selv får gjort det ...
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2018 - 19:32 #19
Du har fuldstændigt ret. Fordi jeg har været optaget af noget andet har jeg glemt at det også drejer sig om computeren :-(
Jeg har læst om en som havde det omvendte problem, hans skærm gik i dvale.
Det viste sig, at hans Asus bundkort skulle have en software for at styre strømstyringen. Har du alle driverne til dit bundkort? Eller kan du gå ind på asus support: https://www.asus.com/dk/support/
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2018 - 19:36 #20
Ps. hvis du har et andet bundkort, går du selvfølgelig bare ind på den support.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 14:12 #21
Ok, har på et tidspunkt alligevel været i BIOS. Men det eneste jeg ved noget om derinde, er hvordan man ændre boot rækkefølge.

Nu havde jeg ikke andet at gå efter end sætningen "Wake up by". Skulle nok have haft lidt mere at vide om hvad jeg skulle _kigge efter hvor_.

Det eneste sted jeg kunne se noget der hed noget med "wake up", er hvor der står "Remote Wake Up".

OFF = NIC can not wake up the system
ON = NIC can wake up the system
ON w/Boot to NIC = NIC can wake up the system, and the system will boot from network

Jeg har ikke forstand på dette. Men umiddelbart syntes jeg ikke det lyder som noget der giver mening i forhold til dette. Men det var det eneste jeg kunne "finde".

I fald det som antaget ikke er de rigtige info, tror jeg bare jeg dropper det og lever med det som det er.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 20:03 #22
vil anbefalde den i midten hvis du vil ha en nærmere beskrivelse kan då markere de 3 muligher enkelt vis i oversætteren fra google og måske blive klogere
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 22:43 #23
Forstå ikke dit svar.
Opgiver dette. Gider ikke bøvle mere med det. har andre pc problemer der er værre...
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 22:52 #24
hvad andre problemer har du da ??
jeg har jo også ét jeg slogs med hvordan jeg får min chrome til at vise ur i 24 timer og ikke am/pm ved godt det er i chrome fejlen er men HVOR ??? http://www.fc-roskilde.dk/kalender
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 22:59 #25