Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 03:02 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Kan med kort mellemrum ikke tilgå diverse internet sider

Jeg kan pludselig ofte ikke tilgå bestemte internet sider. F.eks. www.boligportal.dk eller http://www.lostudioitaliano.com/DK/studio.asp (De er ikke nede.).

Det er ikke hele tiden. Så er den den ene side jeg ikke kan komme ind på, så den anden – eller en helt tredje (f.eks. denne side). Det er ikke internetforbindelsen der falder ud.

Forstår ingenting. Håber meget nogen kan hjælpe. Er virkelig skidt!!

Når det sker, er det ligegyldig om jeg forsøger med Explorer eller Google Chrome.(begge nyeste versioner). Får hvid side med beskeder som disse:
https://s18.postimg.org/5kiq2i76x/out.png
https://s18.postimg.org/dq0s0oil5/out2.png

Har prøvet at rense med CCleaner. Det hjælper ikke.

Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 03:04 #1
Korrektion: "Jeg kan pludselig ofte ikke tilgå internet sider."
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 11:42 #2
Det lyder altså som om at det er internetforbindelsen der er "huller i".
Når du har problemet, kan du prøve at åbne en kommandoprompt, og skrive:
ping -t 8.8.8.8 og se om du får nogle timeouts.
Hvis du vil pinge i et længere tidsrum, og ikke gider at se på skærmen, kan du lave en *.bat fil, og i den skrive: ping -t 8.8.8.8 > C:\Temp\ping.txt
Herved får du gemt resultat i en filen "ping.txt" i mappen "C:\Temp" (mappen skal du lige oprette i forvejen, hvis du ikke har den i forvejen) - så kan du senere scanne den igennem for at se om der har været udfald.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 13:41 #3
det er firmwaren i din router der falder ud. det sker ofte med diverse routere
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 13:54 #4
Citat: Det lyder altså som om at det er internetforbindelsen der er "huller i". Citat slut.

På de tidspunkter jeg ikke kan komme ind på nogle sider, kan jeg åbne alle andre / en hvilken som helst anden. Så det er ikke internetforbindelsen...

https://s14.postimg.org/s6td9sc8h/prompt.png
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 13:55 #5
Citat: "det er firmwaren i din router der falder ud. det sker ofte med diverse routere"

Forstår ikke hvad det betyder. Min router??
Kan du forklare det lidt nærmere?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 14:40 #6
Problemet er _muligvis_ gået i sig selv.

Lader lige spørgsmålet stå standby til i morgen (eller senere i dag, i fald det begynder igen inden i morgen).
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 19:54 #7
Jeg tror problemet er gået i sig selv.

TIL GENGÆLD - er det ikke det en snot, så er det, det andet - kan jeg ikke længere højreklikke.
Uanset om jeg gør det på en fil eller en mappe, står den bare og snurre. Mere sker der ikke, ligegyldigt hvor længe jeg venter.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 20:12 #8
Andet og andet. Handler stadig om højre kik ...
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:10 #9
jeg mener det samme som #3 du bliver nød til at genstarte din router  haroplevet det tidligere hos en ven hvor det hjalp at genstarte hans router
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:13 #10
Min router?
Hmm... det må så være den jeg har i skabet fra min internetudbyder. Mon ikke?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:18 #11
Kan ikke gøre det uden også at afbryde tv. Tror jeg for en sikkerheds skyld venter med at rode med det til jeg er færdig med at se tv for i dag.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:18 #12
#10 jepper !! så når siderne driller sluk den og tænd kort tid efter
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:20 #13
oki det er jo dit "anlæg"
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:23 #14
Har bare aldrig været ude for det før. Første gang de fire år jeg har haft denne forbindelse. Giver det så virkelig mening?
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:25 #15
fortæl mig først om det virker nu har ændet mintidsformatet i kalderen og det virker sku så jeg lukker det lige
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:28 #16
What?
Var det forkert tråd?
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 23:32 #17
nej da glemte bare ny linje efter virker blev bare så glad for at problemet så nemt ku løses
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:36 #18
Ah, er med. Vender tilbage ...
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2018 - 14:03 #19
Det hjalp. problemet er væk.

Tal for hjælpen.

Kan imidlertid ikke lade være med at spekulere på om jeg nu skal til at have det problem. Har ikke været ude for det de første fire år med installationen. Hvorfor så pludselig nu ...