Avatar billede kaffekanden Mester
11. marts 2018 - 15:02 Der er 9 kommentarer

DirectX Hjælp

Hej derude
jeg har Windows 10 og mangler DirectX 11/12  så jeg kan spille  fx Battlefield 1 men jeg kan ikke spille det fordi min PC mangler DirectX 11/12
er der en hjemmeside jeg kan Downloade det fra?
jeg syntes jeg har let og let men syntes  kan ikke finde det
på forhånd tak :)
Avatar billede milter Ekspert
11. marts 2018 - 15:07 #1
Avatar billede Slater Ekspert
11. marts 2018 - 18:47 #2
Hvius du har Windows 10, har du allerede DirectX 12. Det kan ikke lade sig gøre andet.

Får du en fejl at du mangler det, er fejlen forkert og problemet skyldes noget andet.
Avatar billede kaffekanden Mester
11. marts 2018 - 20:12 #3
okay men når jeg søger efter DirectX  i søgefeltet kommer der ikke noget frem
og når jeg går ind og henter et spil fra Windows  store står der under systemkrav ved spillet at jeg ikke har DirectX 12 installert
Avatar billede kaffekanden Mester
11. marts 2018 - 20:35 #4
Når jeg skriver dxdiag i søgefeltet så Diagnosticeringsværktøjet til Directx frem så står der godtnok at  Directx  12 er der men når jeg søger efter det eller spiller et spil der skal bruge det kan jeg ikke spille spillet
Avatar billede milter Ekspert
11. marts 2018 - 21:49 #5
Ok, så har du DirectX 12 på din computer, og det er ikke der, problemet ligger. Det ville også undre mig :-)

Hvilken computer har du, og er den født med Windows 10, eller er den opdateret fra et ældre styresystem?

Hvad siger fejlmeddelelsen ordret?  Prøv at læse linket herunder:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/apps_windows_10-winapps-appscat_games/i-have-directx-12-but-application-requires-directx/990e9b77-2fb2-4643-bf45-ec6bb63b0d02
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2018 - 03:41 #6
Battlefield 1 er meget fejlbehæftet.
prøv at installere spillet igen
Avatar billede kaffekanden Mester
15. marts 2018 - 07:11 #7
Jeg har fået det til at virke nu :)
men nu er jeg støt ind i et andet problem
når jeg starter spillet siger den at jeg skal updatere min Intel driver men jeg har prøvet og finde en driver der er nyer end den jeg har men jeg kan ikke finde en
Den driver version jeg har nu  er 9,17,10,4459
Battlefield har kørt på min  PC tidligere men så formaterede jeg den og nu er problemet der
Min PC er en Acer Aspire 7750G
Avatar billede Slater Ekspert
15. marts 2018 - 07:17 #8
Første problem er naturligvis, at hvis den beder dig opdatere dit Intel-grafikkort, så bruger den det forkerte grafikkort. Den maskine har et AMD-grafikkort som er bedre end det onboard, og den bør bruge det.

Næste problem er så naturligvis: Haha. Den computer kan overhovedet ikke på nogen som helst måde køre Battlefield 1. Det AMD-grafikkort der er i den maskine er håbløst langsomt og har ikke skyggen af en chance for at køre et stort og nyt 3D-spil som det.
Det kommer bare ikke til at ske.
Avatar billede kaffekanden Mester
15. marts 2018 - 17:21 #9
haha Okay men så har jeg da det på det plads:)
jeg spiller det også på min IMac som er bootcampet og den har kørt spillet rigtig godt men nu har jeg formateret den og nu vil den ikke kører det
Når jeg starter spillet  siger den at grafikkortet er under minimum hvilket jeg ikke lige kan forstå