Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 08:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skat på kursus fra udlandet

Er igang med at købe et online video kursus, til et billedbehandlings program. Kurset koster 45 USD. Når man går ind på fakturaen, står der følgende:
.......................................................................
Paid Course — 3 Course Bundle!  $45
VAT - 25% (Denmark) + $11.25

Add VAT ID

TOTAL  USD  $56.25
......................................................................
Hvad betyder "VAT ID"? Er det en kode jeg kan sætte ind, så jeg ikke skal betale den skat, f.eks?
Stedet jeg køber kurset fra, er 100% seriøst.
Har købt meget fra udlandet, men kan ikke huske at jeg nogensinde har set, at man betaler skat! Det er måske bare fordi det er spesifiseret....?

Håber nogen ved noget mere om dette end jeg gør. :)
Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 08:32 #1
Ser lige at kursus indehaver er fra USA, så det har vel med det at gøre....? ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2018 - 08:44 #2
VAT er den Engelske betegnelse for Moms
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2018 - 08:46 #3
Og hvis du har et firma så er WAT-ID dit Moms Nr.
Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 09:02 #4
Ja nemlig, det fandt jeg også ud af. Men jeg kan altså ikke gøre noget for at undgå denne moms? Altså skrive en "VAT ID" ind?
Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 09:02 #5
Nu så jeg dit sidste svar! Tak for det!! :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. marts 2018 - 10:03 #6
VAT står for "Value Added Tax" frit oversat: Værditillægsskat.

Vedr. MOMS se linket:

https://da.wikipedia.org/wiki/Moms
Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 10:36 #7
Tak! :)
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2018 - 11:41 #8
Har set VAT opkrævning nogle gange. Som privatperson må man jo betale, men jeg er stærkt i tvivl om pengene nogensinde ender i den danske statskasse 😇.
Avatar billede Eva Juniormester
14. marts 2018 - 12:00 #9
Nemlig, Ink! Har tænkt det samme. :D