Avatar billede Snedronning Seniormester
15. marts 2018 - 11:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Tæl.hviser ud fra dato+klokkeslæt og testtype

Hej
Jeg har en liste på ca 20.500 rækker, som er inddelt i:
testtype    dato+klokkeslet

Jeg har brug for at få sat en formel op, der tæller inden for hver time i døgnet, hvor mange af de forskellige tests der er. Jeg har lavet et forsøg på formelen, men kan se, den bliver MEGA lang, hvis den skal dække alle rækkerne og 7 døgn.

Jeg har prøvet at oploade et meget forkortet eksempel her:
https://db.tt/5E8DXywzov

Udfordringen er nu at få det til at dække de tidligere beskrevne 7 dage og 20.500 rækker.

Resultatet skulle gerne kunne slutte med at se nogenlunde sådan her ud

Test        1.time i døgn 1    2.time i døgn 1  3.time i døgn 1  osv....
a              Antal a test          Antal a test          Antal a test
b              Antal b test          Antal b test          Antal b test
c              Antal c test          Antal c test          Antal c test

Jeg håber dette giver mening ellers spørg gerne ind til udfordringerne :o)
15. marts 2018 - 11:40 #1
Har du overvejet at bruge en pivottabel til opgaven?
Avatar billede Snedronning Seniormester
15. marts 2018 - 12:41 #2
Ja, den overvejelse har jeg haft, men kan jeg har ikke et tal ud for hver test, og det jeg har brug for antallet af forekomster af en bestemt test i de forskellige timeintervaller. Så jeg kan ikke lige se, hvordan jeg skal få en pivot til at vise det...
15. marts 2018 - 12:54 #3
Avatar billede Snedronning Seniormester
15. marts 2018 - 12:57 #4
Tak :o) Du inspirerede mig til pivottabellen, og det lykkedes, hvis jeg sætter et 1-tal ud for alle linjer, da hver linje repræsentere 1 resultat, derved kan jeg få summen på antal, uden at skulle ud i at regne på tidspunkter, da pivottabellen kan klare den del :o) Tusinde tak for inspiration.
15. marts 2018 - 12:58 #5
Herligt :)
Avatar billede Snedronning Seniormester
15. marts 2018 - 12:59 #6
Et lille hurtigt ekstra spørgsmål, hvordan laver du Count of testtype i pivot?
15. marts 2018 - 13:05 #7
Det gør Excel selv, hvis det ikke er et tal.
Ellers skal du have fat i "dutten" ud for feltet ude til højre (i Pivot egenskaberne) og vælge "Value Field Settings/Værdifeltindstillinger" - i den efterfølgende dialog kan du vælge Count/Tæl
Avatar billede Snedronning Seniormester
15. marts 2018 - 13:09 #8
Super smart, så behøver jeg slet ikke sætte et 1-tal ud for hver test :oD Dejligt. Tusinde tak for din hjælp :o)
15. marts 2018 - 13:17 #9
Så lidt :)