Avatar billede Noobie1878 Praktikant
15. marts 2018 - 22:09 Der er 5 kommentarer

Byg selv computer

Hej alle
Jeg har forsøgt at bygge min egen computer, som jeg gerne vil kunne bruge til lidt af hvert. Primær streame film og spille.
Jeg har lavet følgende setup:
Bundkort: MSI B250 PC MATE ATX Intel LAN
Processor: AMD ryzen 5 1600 3,2 GHz 6 core med køler
Ram: 2 stk Crucial DDR4 PC2133 4GB CL12
Harddisk: Seagate Barracuda 1 TB 7200RPM
SSD: Intel SSD 540s 120 GB
Grafikkort: Inno3D Geforce GTX 1050 TI 4 GB compact x1

Køler: Cooler master hyper 212 EVO 775/1155/56/1366/A
(Tvivler dog på om det er nødvendigt, idet Processoren allerede har en køler?)

Strømforsyning: Cooler master MasterWatt lite 500w(80+)

Da jeg er forholdsvis ny til hardware i en computer, og det er første gang jeg selv bygger en pc, vil jeg gerne høre jeres meninger om den jeg har sat sammen :) Tror i den ville kunne klare spil som League of legends, CS:go og fortnite? Håber i vil hjælpe :D
Mvh en Nybegynder
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2018 - 22:44 #1
den kan sagtens klare spillene.
har du flere penge ? en i7 er bedre end den der amd
Avatar billede eurositi Ekspert
15. marts 2018 - 23:57 #2
Faktisk klarer Ryzen-CPU'en sig bedre end en i7 Core 7700. Det er kun, hvis du kan finde 8. generations-i7'ere (f.eks. 8700), at Intels processorer yder mærkbart bedre: https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2984&cmp[]=3098&cmp[]=2874 ... Men de er som regel også dyrere.

Jeg gætter på, at du primært bygger for sportens skyld? Det er sjældent, at der er penge at spare i forhold til at at købe en færdigsamlet med lige så gode specs hos f.eks. Topdata, Proshop eller Sharkgaming.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2018 - 00:30 #3
Jeg har selv for nylig bygget en nogenlunde lignende maskine. Jeg vil foreslå en SSD med minimum 250GB.
Og så tror jeg, du har valgt et Intel bundkort. Ryzen skal have et AM4 bundkort, f.eks. et af dem, du kan finde i linket herunder:

https://www.computersalg.dk/l/1489/amd-bundkort?f=99a7251d-a29c-4ad3-a89e-3dfcf654896d&p=1&sq=
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2018 - 00:46 #4
Og så skal du også huske på at finde en køler, som passer til Ryzen, hvis du vælger at købe en ekstra.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
16. marts 2018 - 08:58 #5
Gør dig selv den tjeneste at sætte en lidt større SSD i som Milter også skriver. Den 128 gb er fyldt hurtigt bare ved Windows + diverse programmer + spil. Så et tak op i størrelse på SSD.
Da jeg byggede PC satte jeg 250 gb  SSD i. Og det var i underkanten for mig. Så måtte efterfølgende købe større SSD.