Avatar billede Brix Novice
16. marts 2018 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken synes i er bedst af disse to? stationær pc

Hej - jeg er igang med at købe en ny stationær pc og har fundet disse to.

Hvilken tænker i lyder bedst?
Den skal primært bruges til at spille spil på

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/ACDGE0DEQ016/acer-aspire-gx-281-stationar-gaming-computer#

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/LE90H70009MW/lenovo-legion-y520-tower-stationar-gaming-computer

tak på forhånd :)
Avatar billede Slater Ekspert
16. marts 2018 - 12:40 #1
Acer'en er lidt bedre ud fra specs. Grafikkortet er præcis det samme, CPU'en er lidt bedre og den har SSD. Til gengæld har den kun en fjerdedel af pladsen i forhold til Lenovoen.
Avatar billede eurositi Ekspert
16. marts 2018 - 13:42 #2
Ryzen 5 1400-processoren yder cirka 10% bedre end i5 7400'eren: https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2992&cmp[]=2929

SSD'en er dog den vigtigste forskel.
Avatar billede Carnac Forsker
16. marts 2018 - 13:58 #3
Der er nu også lidt forskel på motherboardet, da Aceren har wifi og usb 3.1, hvilket lenovoen ikke har. Wifi er selvfølgelig ikke et must, hvis man alligevel har stik i, men det kan nu være rart i nogle tilfælde alligevel. Desuden sidder der en 500w bronze psu i Aceren, mens Lenovoen kun har en 280 (sikkert bambus).

Skal du spille fps-spil som CSGO er SSD et must. Ved dog ikke om de 16 GB optane på Lenovoen kompenserer for dette.

Jeg ville nok snuppe aceren. Og evt. sætte en intern HDD i.
Avatar billede Brix Novice
16. marts 2018 - 14:32 #4
Er 256 gb nok eller ?
Avatar billede Brix Novice
16. marts 2018 - 14:41 #5
Jeg har lige nu en med disse specs og den har gjort det rigtig godt -

Da det er fra en gamerserie, er grafikkortet i højsædet. Det er et GV-N580D5-15I-B Nvidia GTX580 fra Gigabyte. Bundkortet stammer ligeledes fra Gigabyte og hedder GA-P67A-UD4. Processoren er en Intel Core i5-2300 på 2,80GHz med fire kerner. Ram udgøres af 8GB pc3-10666-ddr3-ram fra Patriot.

Windows 7 Home Premium 64bit - to 32GB Adata S595 Turbo-ssd’er, der opererer i raid 0. 1TB Samsung HD103SJ
Avatar billede puren Ekspert
16. marts 2018 - 14:56 #6
er 256 GB nok??

ved ikke hvilken spil du spiller ellers kan du nok bare smide en disk mere i efter lidt tid hvis du finder ud af det ikke var nok