Avatar billede desist Seniormester
18. marts 2018 - 10:17 Der er 18 kommentarer

iCloud

Hej
Hvordan får jeg kopieret/ klippet mine billeder fra min icloud til ekstern kilde. Hvor jeg vælger alle billeder på en gang ?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2018 - 11:24 #1
hvis du har en pc, så installer icloud drive på den - derefter vil du have en
C:\Users\[dit brugernavn]\iCloudDrive mappe hvor alt fra icloud er synkroniseret (det tager tid først - alt skal jo downloades). Og det kan du så kopiere helt enkelt.
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2018 - 11:53 #2
Avatar billede desist Seniormester
18. marts 2018 - 14:14 #3
Hej Claes
Ja jeg har installeret icloud på min pc og er godt med på at jeg kan kopiere dem derfra. Problemet er så, at jeg efterfølgende vil slette dem i icloud for at frigøre plads. ?Og hvis jeg bare sletter dem på Pc. Bliver de jo hentet automatisk igen
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2018 - 14:53 #4
iCloud synkroniserer. Du ville nok med fordel kunne bruge Google Fotos, hvor du foretager en backup til skyen og derefter kan slette fotos på dine enheder.
Avatar billede desist Seniormester
19. marts 2018 - 10:11 #5
Hej Ink
Jooo, men jeg vil jo gerne bruge Icloud.
Og selv om jeg skulle gå over til Google foto. Får jeg jo ikke slettet mine fotos i Icloud. Så plads kan frigøres.
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 10:55 #6
#5 Er det plads på pc, på en smartphone eller er det i iCloud skyen?
iCloud synkroniserer og vil derfor altid fylde på enhederne, medmindre kontoen slåes fra. På en iPhone kan man indstille til reduceret størrelse, så de fylder mindre.

Jeg bruger selv iCloud til Photostream, der sikrer de seneste 1000 billeder på iPhone og iPad. Derudover har jeg en backup i Google Fotos (50.000+ billeder). Disse kan ses på alle enheder, men fylder ikke op.
Avatar billede desist Seniormester
19. marts 2018 - 16:34 #7
Det er plads på telefonen jeg skal have frigjort. Og derfor altså slettes alle billeder i Icloud. Hvilket for mig at se, kun kan ske ved at slette et billede ad gangen?
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 19:02 #8
På en iPhone kan du i Fotoappen bruge vælg, markere flere fotos og så slette en hel gruppe ad gangen.
I en browser kan du logge på iCloud og også her slette gruppevis ved at markere flere fotos.
Avatar billede desist Seniormester
22. marts 2018 - 15:36 #9
Hej Ink
Jeg syntes ikke, at jeg kan slette billeder gruppevis i Icloud.
Hvordan gør du det?
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2018 - 20:12 #10
Log in på iCloud.com med dit Apple ID. Klik på fotos.
På fotos siden markerer du billeder med Cmd holdt nede. Når dine billeder er valgt trykker du på slet (papirkurven).

På en iPad kan du trykke vælg, og så vælge en her gruppe med samme dato ad gangen og slette.
Avatar billede desist Seniormester
23. marts 2018 - 08:23 #11
Så er det jo kun muligt at markere et billede ad gangen på pc én?. Jeg vil markere så mange som muligt
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2018 - 08:32 #12
Hvis du ønsker at frigøre plads på en iPhone, går du indstillinger for iCloud på telefonen og under Fotos slår du iCloud-fotobibliotek fra. Det vil så slette alle billeder på telefonen, men du kan måske beholde Fotostream. Det har ingen indflydelse på fotos i iCloud, som du jo vil beholde.
Avatar billede desist Seniormester
23. marts 2018 - 13:21 #13
Når jeg slår det til igen bliver de jo hentet ned på telefonen igen. Og jeg vil jo fortsat bruge foto stream via telefonen.
Så der er altså ingen muligheder for at slette alle billeder i icloud. Andet end ved at markere et billede ad gangen ?
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2018 - 20:20 #14
Prøv lige at læse #12 igen. Du bibeholder fotostream, men slår iCloud fotobibliotek fra permanent. Så virker det.
Avatar billede desist Seniormester
24. marts 2018 - 08:34 #15
Men jeg vil jo stadig bruge fotostream på sigt. Og det kan jo så ikke lade sig gøre. For når jeg slår det til igen vil billederne på ny blive hentet. Fordi de ikke er slettet i Icloud. Så jeg søger altså en løsning til at slette billederne i icloud?
Avatar billede INK Ekspert
24. marts 2018 - 09:34 #16
Du kan da slette de billeder du vil i iCloud. Åbn en browser og log på iCloud.
På en Mac kan du markere flere fotos med CMD knappen. På en PC kan du med ctrl knappen holdt nede markere flere fotos med klik, og så slette i bundter.

Forstår du vil anvende både fotostream og Foto-bibliotek fremover på din iPhone, efter du har slettet gamle billeder.
Avatar billede desist Seniormester
24. marts 2018 - 10:10 #17
Ja, jeg anvender begge fotostream og Foto-bibliotek.
Ved godt at jeg kan slette i icloud ved at holdt ctrl nede og markere hver enkelt billede. Det vil jo kræve 5000 klik hvis jeg har 5000 billeder.
Søger en løsning til at markere og slette alle mine billeder på engang i icloud.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2018 - 13:55 #18
synkronisering er begge veje - hvis du sletter dem på pc, så slettes de også i icloud-skyen. Så pc, åben en mappe, og ctrl+A for at vælge alle, og slet.
De bliver ikke hentet igen - de forsvinder fra skyen.