Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 01:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne fra højrekliks menu ...

Hvordan fjerner jeg "Setup/Uninstal" fra højrekliks menuen?

https://s18.postimg.org/sjffliy2x/screen4.png

Windows 7.
Avatar billede posten Ekspert
19. marts 2018 - 02:10 #1
hvorfor må den da ikke være der ???
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 03:03 #2
Den er jo ikke til noget. Det kan du da se ...
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 11:38 #3
Det ser ud til at være et forslag til at åbne en filtype. Prøv at søge på den nøjagtige højrekliksstreng i RegEdit og se om du finder noget.

Ikonen kan måske også lede dig på sporet.

Ellers lidt flere oplysninger. F.eks. ved hvilke højreklik kommer den? Og er antagelsen om, at det er som underpunkt til "Åbn med" at den kommer?
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 11:59 #4
Nærmere om at gennemgå registry her:

https://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-clean-up-your-messy-windows-context-menu/

eller også gå direkte til at prøve de to NirSoft-programmer, der er nævnt nederst i artiklen.

NirSoft-programmerne er normalt små og lette at arbejde med.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 14:15 #5
Den er som sagt ikke til noget. Heller ikke til at åbne noget med. Det er noget jeg har tilføjet ved en fejl. Så det i farten som Classic Player. Men højreklikker man på en fil og vælger Åbn, kommer der en installationsboks.

Vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 14:18 #6
Glem dette.

Kan konstatere den efter jeg igår afinstallerede min codec pakke (med Classic Player) og installerede den på ny, er den forsvundet fra menuen. Istedet figurere den rigtige genvej nu til playeren.

Lukker.