Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 11:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Eksperten: "Login" til venstre og "Opret bruger" til højre

Således, at den knap som man skal bruge tilbageværende er logisk først - altså til venstre - og den man kun skal bruge én gang er sidst - altså til højre. (Ligesom f.eks. "Ja" og "Nej" knapperne i de fleste programmer.)
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 11:48 #1
Altså "Log ind" til venstre og "Opret" til højre for at skrive det, som det står nu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 12:54 #2
Du kan da bare sætte flueben i feltet "Husk login"

https://ibb.co/n9aAHx
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 14:51 #3
Det er også blot en detalje :-)

Min - subjektive - mening er blot, at i messagebokse o.l. skal den primære mulighed ("OK", "Ja", "Gem", "Logon" osv.) altid stå først. Dvs. på vore breddegrader til venstre.

De sekundære ("Annuller", "Afbryd", "Nej", "Gem som", "Opret" osv.) må komme derefter. Altså til højre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 15:46 #4
Det vil jeg godt give dig ret i.

Det får mig til at tænke på at nogle firmaer udnytter at folk ikke lige er opmærksomme på at der i visse tilfælde bliver installeret uønskede programmer - der er IKKE tale om virus her - men ganske uskadelige programmer der hvis man som bruger ikke er opmærksom får et ekstra program i tilgift. Et eksempel er Adobe Reader (se linket)

https://ibb.co/i5aakH

Jeg har så galt også været ude for dette ved downloading af købeprogrammer.
Der kom et uønsket program ind. Der stod Apple Inc. og nedenunder Bonjour.
(set linket)

https://ibb.co/hcFrQH

Det værste var at computeren efter dette var blevet installeret blev meget langt tid om at komme på nettet. Her var der tale om 2 - 3 minutter.

Jeg prøvede at fjerne det fra registreringsdatabasen men uden held.
Heldigvis havde jeg lavet et gendannelsespunkt inden installationen, og dette gjorde at jeg kunne rulle tilbage før installationen.
Det minder om ufine forretningsmetoder.
Avatar billede falster Ekspert
30. marts 2018 - 15:53 #5
Lukker for en ordens skyld.