Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 20:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Microsoft konto

Det drejer sig om min OneNote konto.
Jeg har installeret OneNote med en outlook konto, og der er kun den konto på.
Jeg har set efter under indstillinger.
Men daglig får jeg at vide, at der er problemer med min konto.
Det viser sig hver gang, at det er fordi Microsoft vil åbne min OneNote konto med min gmail konto, og så passer mit password selvfølgelig ikke.
Jeg kan godt bruge OneNote, og logge ind for at synkronisere, med min outlook konto. Men jeg vil gerne være fri for alle de "falske" popup advarsler.
Er der noget jeg kan gøre for at stoppe det Microsoft rod?
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 21:42 #1
Hvordan ser det ud i Kontrolpanel - Styring af legitimationsoplysninger?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 22:00 #2
Der står "Ingen legitimations oplysninger"
Avatar billede falster Ekspert
19. marts 2018 - 22:18 #3
Hvis der slet ingen er, kommer vi nok ikke videre af den vej.

Hvis der er oplysninger for din Outlook-konto, ville mit forslag være at slette dem. Og så logge ind igen.

Håber, at andre ser med.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 23:22 #4
Ikke der nej. Men tak for dit indslag.:-)
Avatar billede 450025 Ekspert
20. marts 2018 - 04:36 #5
valby1.
Ser ditt innlegg ikke sikkert jeg kan svare deg, for jeg bruker ikke OneNote ikke Outlook heller var bare lidt nysgjerrig?

Henter frem OneNote, logg inn jo ok prøver dem vil ha at jeg bruker 2 valg for dette, min Epost det virker så klart ikke (G-mail) neste er Microsoftkonto den er i orden og virker andre steder på 3 maskiner, bare ikke her i OneNote.

Svar, du må være på nett for å få logge inn på OneNote kontroller dit nettverk. For hva?    Jeg er da på nett så det holder i massevis.

Dine falske Popup må være slitsomt jeg sliter ikke med password heller.

Nå har jeg fjernet den helt er ikke blant app, treng den ikke håper det løser seg for deg.
Mulig der er en løsning i den nye Win10 s men du kjører vel Pro versjonen,  tenk hvor lett det blir for mange når Microsoft skal styre alt, det blir utrolig spendende i starten et virvar kanskje?
Ha det godt.
Arne
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2018 - 07:40 #6
Hvad bruger du til gmail konto til? det er vel ikke at du har en Google drive, hvor din OneNote dokument ligger?
eller er det en Windows 10-pc, hvor din gmail konto er tilføjet som en ekstra-loginkonto?
Har du måske flere OneNote dokumenter, end "kun den ene"?
er din gmailkonto også et Microsoft konto som kan synkronisere dine indstillinger til en anden pc/telefon/tablet?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2018 - 13:18 #7
#5 Jeg er på nettet og kører OneNote fra både Windows 8.1 og 10.
Med falske popups mener jeg, at det er hos Microsoft som viser, at mit gmail konto password ikke passer til OneNote, men det skal det jo heller ikke, når det er en outlook konto.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2018 - 13:28 #8
Jeg bruger min gmail til alt andet end til OneNote. Mine OneNote dokumenter ligger kun i OneNote og Måske i OneDrive? som jeg aldrig åbner.
Jeg har ingen loginkonto på Windows 10, eller 8.1.
:"Har du måske flere OneNote dokumenter, end "kun den ene"?" Mere end 1?
Min gmail styrer ikke noget andet.
Jeg kan tilføje min gmail konto til OneNote, men jeg ved ikke hvad det indebærer.
Avatar billede 450025 Ekspert
20. marts 2018 - 13:47 #9
valby1 har vi noe felles? Heller ikke jeg bruker Gmail til noe annet en det den er til.

OneNote er jeg utestengt fra, har jo ikke Nett? Forteller Microsoft.

Har bare fiber jeg og den er lyn Rask. Dernest har jeg Win10 Pro, logg  inn nei har ingen kode der heller, bare noe Bøvel, skrev jeg rett Nå?

Men i kveld måtte jeg bruke Microsoft kontoen og den virka da fint. Slik var det i Win 8.1 også. Så det er stå-a for meg.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2018 - 02:03 #10
Nå det kommer jeg vist ikke videre med. Tak for jeres indslag. 😊