Avatar billede Jannickhess Professor
20. marts 2018 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra pc (Windows 10) til tv med Chromecast

Hvordan gøres det lige, Chromecast, gamle model ikke den runde
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2018 - 19:11 #1
Sæt den i tv'et, konfigurer den med app'en Google Home fra en smartphone, det er det. Så burde du kunne caste til den fra enhver pc på samme wifi.
Avatar billede Hansen Novice
20. marts 2018 - 20:02 #2
Når den er installeret så prøv at gå ind på: https://www.dr.dk/tv

Når du valgt et program trykker du "afspil" nederst i højre hjørne vil du kunne se et  "TV ikon med wifi" -  Et boks kommer derefter frem med navnet på din Chromecast som du trykker på - derefter begynder den af afspille på dit tv :)

God fornøjelse.
Avatar billede klt Seniormester
20. marts 2018 - 20:07 #3
Og brug Google Chrome - det virker ikke i andre browsere.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. marts 2018 - 21:41 #4
Og husk også at du kan streame video fra din harddisk til din Chromecast med programmet Videostream for Chromecast (https://chrome.google.com/webstore/detail/videostream-for-google-ch/cnciopoikihiagdjbjpnocolokfelagl?hl=da). Appen æder alle formater - og understøtte undertekster.
Avatar billede Jannickhess Professor
28. marts 2018 - 11:29 #5
Tak skal du have Hansen, det virker fint

God påske til alle :-)