Avatar billede Wivi Praktikant
25. marts 2018 - 11:17 Der er 7 kommentarer

Printer vil ikke udskrive i farver

Min printer HP ENVY 5540 vil ikke udskrive i farver fra min PC. Testprogram og kopiering direkte fra printeren udskrives i farver. Når jeg går ind i avancerede instillinger under punktet: Dokumentinstillinger - viser den ikke punktet "Udskriv i gråtoner", hvor man vælger: "Fra". Punktet er simpelthen væk. Er der nogen, som kan hjælpe? Fra min anden computer virker det perfekt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. marts 2018 - 11:23 #1
Når du ser på printerens udskrivningegenskaber på de to PC'ere, ser de så ens ud?
Det kunne jo tyde på at det ikke er samme driver, de bruger, når det spiller på den ene og ikke på den anden.
Avatar billede Wivi Praktikant
25. marts 2018 - 11:32 #2
Nej de er nemlig ikke ens. Punkter "Udskriv i gråtoner" er med med den ene PC - men ikke på den anden. Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan se, hvilke drivere de bruger - TAK
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. marts 2018 - 11:39 #3
Tryk på [Start] og skriv "Printer".
Klik printeren og vælg [Printeregenskaber].
På fanebladet "Generelt" kan du udskrive en testside - her er alle informationer.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
25. marts 2018 - 13:21 #4
Hvis der er tale om en HP Universal Driver, skal driveren indlæse indstillinger for den printer der er tilsluttet, før muligheden for gråtoner/farver dukker op.

På fanebladet Enhedsindstillinger, skal man køre automatisk konfiguration - se evt. skærmprint på denne side:
https://support.hp.com/us-en/product/HP-OfficeJet-8702-All-in-One-Printer/9249466/model/9249467/document/c01841761/
Avatar billede Wivi Praktikant
25. marts 2018 - 19:32 #5
Nu har jeg kørt printertestside. Drivernavn er HP ENVY 5540 series. Den har jeg som dvd, da jeg købte printeren. Nu har jeg geninstalleret den, men AK det hjalp ikke. Problemet er, at der under "udskrift, egenskaber, layout, avanceret" - ikke står et punkt, hvor jeg kan FRA-vælge gråtoner. Det står der på min anden PC.
Avatar billede Wivi Praktikant
25. marts 2018 - 19:34 #6
Jeg kan lige tilføje, at det har virket hidtil, men pludselig opstår der dette problev. Kan det skyldes, at der ved den automatiske windows-opdatering er opstået dette problem.
Avatar billede Fedtmule Praktikant
14. oktober 2019 - 21:33 #7
Hej Wivi. Jeg er klar over at det er en gammel "tråd" men lige nu har jeg samme problem !! Fandt du nogen løsning på dit og hvis du gjorde kunne du måske lade det gå vidre,  ;-)
Vh Fedtmule