Avatar billede puter_phill Juniormester
31. marts 2018 - 22:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

internet problem (DNS?)

Hej Eksperter,
HFI relæet slog igår og efter genstart har jeg prblemer med internet i huset.
Min gamle bærbare computer kan godt gå på internet, og jeg kan komme på csgo servere, men jeg kan ikke komme på det 'normale' internet med hverken arbejdscomputer (som jeg spiller csgo med), Sonos, ipad m.m.

den gamle computer har jeg sat manuel dns på, men ved ikke om det er derfor den kan luske sig igennem til internettet?

Håber landets fineste eksperter kan hjælpe :)

mvh.
Avatar billede puter_phill Juniormester
31. marts 2018 - 22:52 #1
har lavet hård reset på router, har genstartet enheder, har prøvet at lave manual dns på arbejdscomputer??
Avatar billede puren Ekspert
31. marts 2018 - 23:10 #2
har du prøvet at skifte DNS??
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2018 - 05:50 #3
ja, check i netkort indstilling ipv4, at dns står korrekt (ikke automatisk)
Avatar billede puter_phill Juniormester
01. april 2018 - 07:34 #4
1. Jeg har prøvet med den dns opsætning der virker på den ene computer, men uden held. men jeg sætter også spørgsmål ved dette for hvad så med ipad og sonos?
2. jeg har prøvet ping google.com uden held men ping 8.8.8.8 virker fint
3. tænker selv at det er dhcp / dns indstillinger på router der skal konfigureres, men det eneste dns jeg kan se er 'dynamisk dns' og det er jeg ikke helt klar over hvad gør.
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. april 2018 - 07:43 #5
Dynamisk DNS tildeler automatisk en DNS-adresse.
Avatar billede puter_phill Juniormester
01. april 2018 - 08:12 #6
jo jo så langt så godt, men så skal man have en udbyder og det behøver vist ikke løse mit problem, eller hvad?
Avatar billede puren Ekspert
01. april 2018 - 22:38 #7
når du kan pinge 8.8.8.8 og ikke google.com er fejlen DNS prøv at bruge 8.8.8.8 som DNS på enheder der ikke virker
Avatar billede puter_phill Juniormester
02. maj 2018 - 15:03 #8
Nå, jeg må hfåellere skrive en afsluttende bemærkning:
Jeg har 2 routere, den ene er primær til internettet og den anden er sat som sekundær for at booste wifi.
Ved strømafbrydelse kan jeg se der er internet, men jeg kan ikke gå på. Ved at slukke for den sekundære router, kan jeg genstarte den primære og få internettet til at virke igen.
Så problemet er hermed løst, men ikke 100% løst :)

Tak for indsatsen.
mvh. Filip