Avatar billede fncph Novice
02. april 2018 - 13:39 Der er 10 kommentarer

Er der nogen eller som kender nogen, der kan spore IP adresser?

Hej,
Jeg ville spørge om nogen herinde kan eller kender nogen som kan spore IP adresser?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. april 2018 - 14:09 #1
Tror jeg ikke du finder her inde. Politiet eller "filmhackare".
Avatar billede Slater Ekspert
02. april 2018 - 14:09 #2
Politiet.

Du kan få en meget upræcis idé om en IPs fysiske lokation via en geolocator service som f.eks. http://iplocation.net - men mere præcist kan ikke lade sig gøre uden at få informationen direkte fra internetudbyderen, og det kræver en kendelse som kun politiet kan få.
Avatar billede 450025 Ekspert
02. april 2018 - 15:50 #3
Klart man må bøye seg for flertallet, jag hadde Avast Betalt også og viste hva jeg hadde og trengte, dem ville selge mere, Du må ha VPN du er dårlig beskytte. Takk,
Avast mista jobben dem, Support var lik O aldri mer.

Jeg har VPN, et nok så annerkjent merke tror du ikke dem, Avast fant min IP adresse joda, den er i Oslo, og jeg kjøre VPN  Sikkerhet hele tiden aldri der jeg opgrindelig er og har min ip-adress, den til Oslo var korrekt den.

Arne
Avatar billede DesignStudio.dk Juniormester
04. april 2018 - 01:18 #4
Nu kommer det an på hvad præcist du vil spore.

Men du kan i hvert fald se hvor IP adressen hører til ved simpel IP lookup som https://www.whois.com.au/whois/ip.html

Men det giver jo ikke en placering ned på gadeniveau på en bestemt IP - men fortæller hvilken udbyder der ejer den pulje, IP adressen figurerer i. Derfra skal du ind på udbyderens netværk og trace dig videre til hvor den aktuelle IP er routet hen. (men så er du ovre i hackning).

Mvh.
Katrine, webdesigner, www.designstudio.dk
Avatar billede fncph Novice
04. april 2018 - 14:59 #5
Det bliver alt for avanceret for mig. Jeg er slet ikke en IT ekspert. Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde hackerens IP adresse, så jeg kan videregive det til politiet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. april 2018 - 16:18 #6
#5
Ikke med de oplysninger du har givet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. april 2018 - 16:24 #7
Og hvorfor tror du du er blevet hacket? Kan sige så meget at der skal en del til for at politiet overhovedet gider röre ved det.
Avatar billede 450025 Ekspert
04. april 2018 - 16:49 #8
fncph Kanskje du burte låse døren neste gang du skal ut og ha deg en Øl, det kan være lurt det, du har et ansvar selv også, man kaller nettvett.
Har mista noe så en tur på Politistasjonen tror micahael_stim har rett.
Arne
Avatar billede fncph Novice
14. april 2018 - 16:06 #9
Tak for jeres kommentarer allesammen.

Det må vel bare være sådan. Det er rigtigt ærgerligt for mig.
Avatar billede Sandra Palme Praktikant
15. april 2020 - 08:31 #10
Der er snesevis af websteder, der giver dig IP Lookup-tjenesten, men de kan bare give dig et estimeret sted, ikke præcist. For den nøjagtige placering, skal du kontakte internetudbyderen.
Personligt foretrækker jeg disse to
https://iplocation.io/
https://dnschecker.org/ip-location.php