Avatar billede FrederikF Praktikant
04. april 2018 - 10:15 Der er 5 kommentarer

Indlæsningsproblemer med bruger på Mac

Hej.
Jeg har en MacBook Pro fra primo 2015, som gerne vil tænde og  loade min bruger, når jeg har tastet password, men der sker ikke noget, når den er "færdigindlæst". Jeg er forinden kommet til at sætte den interne harddisk til at være skrivebeskyttet, så kan det have noget med det at gøre?
Avatar billede INK Ekspert
04. april 2018 - 12:04 #1
Du har selvfølgelig en TimeMachine back-up af dine data?

Du skal bruge diskværktøj til at få adgang til disken og reparere den. Det kan du få ved at starte med CMD + R eller Alt + CMD + R holdt nede. Det starter det indbyggede MacOS gendannelsessystem eller fra nettet.
Når billedet for installation af nyt system dukker op skal du IKKE installere nyt, men trykke på diskværktøj og anvende førstehjælp m.m.
Når det er gennemført lukker du diskværktøj og lukker opdateringsbilledet og Mac'en.
Nu starter du op igen, og problemet er formentlig løst ?? 😱
Avatar billede INK Ekspert
06. april 2018 - 12:41 #2
Er du kommet videre?
Avatar billede FrederikF Praktikant
06. april 2018 - 13:06 #3
Jeg har fundet ud af det, men tak!
Avatar billede Bishnu Gaur Praktikant
30. april 2018 - 19:43 #4
Jeg har opdateret min MacBook Air til High Sierra 10.13.4, og nu stopper flere apps, herunder Photoshop og Google Chrome, ved opstart og nedbrud. Enhver ide om, hvordan man løser det?

Bishnu Gupta
Appvalley Tutuapp Tweakbox
Avatar billede INK Ekspert
01. maj 2018 - 05:56 #5
Hej Bishnu Gaur, Foreslår du starter dit spørgsmål op på en ny tråd.