Avatar billede toktok Mester
07. april 2018 - 16:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Windows tid skifter ved skift fra Linux (Q4OS Scorpion) til Windows

Er løbet ind i et mærkeligt problem:
Har et multiboot system med
Windows7,
Linux Mint 17.2, og
Linux Q4OS 'Scorpion'

Hvis jeg har været i Scorpion og rebooter til Windows, skifter tiden 2 timer. Kan selvfølgelig manuelt sætte tiden korrekt igen, men ville foretrække at den kunne gøre det automatisk.
Begge systemer er sat korrekt op mht. tidszone.
I Windows viser den
(UTC +01:00) Copenhagen, ... Paris
og at der er sommertid som automatisk justeres.
I Scorpion viser den også tidszone Copenhagen:
Current default time zone: 'Europe/Copenhagen'
Local time is now:      Sat Apr  7 10:26:04 CEST 2018.
Universal Time is now:  Sat Apr  7 08:26:04 UTC 2018.
Skift fra Mint giver ingen problemer - kun fra Q4OS.
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2018 - 16:46 #1
Der er noget her, selvom du vel nærmest har multi boot og ikke dual boot:

https://www.howtogeek.com/323390/how-to-fix-windows-and-linux-showing-different-times-when-dual-booting/
Avatar billede toktok Mester
07. april 2018 - 19:57 #2
Tak for svaret! Måske skulle jeg prøve det. Måske ikke - da der synes at være problemer med begge de to løsninger der foreslås her. Kan også godt leve med det som det er :)