Avatar billede Schmidt Praktikant
09. april 2018 - 13:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genstarte pc

hver dag når jeg starter min pc på arbejde skal den genstartes. Det skal den for ellers kan jeg ikke se de forskellige drev jeg har. Nogen der kan give en løsning på hvordan det rettes. Vores edbmand kan ikke løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 13:24 #1
slå hurtigt boot fra
når du slukker din pc (går ud fra det er en win10) så starter den op igen (men kører ikke helt op i Windows) - når du så starter maskinen om morgenen, starter den hurtigere end netværket, som gør at din loginskript ikke kan finde serveren - hvorfor der ikke bliver oprettet forbindelse til drevene
en anden mulighed er også en indstilling i en gpo "vent altid på netværk" - gør så at din pc starter lidt langsommere op
Avatar billede 450025 Ekspert
09. april 2018 - 14:08 #2
Thomas S. Forstår ikke helt hva du mener, (slå hurtig boot fra) Men ok.

Jeg setter den i hvilestilling, alt slukker som du beskriver, neste morgen så starter den opp kvikt, må vente lidt på nettverket, må finne Serveren så klart, relativt raskt er mitt svar.
Dette har jeg brukt på Win10 så lenge jeg har brukt programmet.

Den siste løsning har jeg ikke brukt, jeg tror vi mener det samme men du får ta æren for løsningen jeg likte ditt svar til Tråstarter.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 14:41 #3
Det er "Fast Boot" jeg skriver om - som er en del af Win10 - læs evt. mere her:
https://www.windowscentral.com/how-disable-windows-10-fast-startup
Avatar billede 450025 Ekspert
09. april 2018 - 15:41 #4
Takk. Thomas S en artikkel som dette var innteresant både Trådstarter og meg selv, så Takk til deg for dette.
Arne