Avatar billede prox1 Forsker
10. april 2018 - 12:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Eksisterende netvørk ses ikke på netvørksliste win10

Hej.
Jeg har en situation hvor der er 2 pc'er på et trådlæst netvørk. Den ene pc kan se 9 tilgøngelige netvørk, indclusive det som bruges, og virker perfekt.
Den anden pc 'ser' kun 8 tilgøngelige netvørk, og det ønskede er der ikke.
Fejlen er opstået ved at ejer har 'klikket her og der'
Når jeg går ind i 'tilslut netværk' ses et gult warn ved netkortet

Jeg er lidt på herrens mark :)
er der et godt forslag
pc er med dansk win 10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. april 2018 - 15:18 #1
Hvis netkortet står med en advarsel, burde du også kunne se noget i eventlogs, der kan spore os ind på fejlen?
Avatar billede KHN Guru
10. april 2018 - 22:34 #2
Avatar billede prox1 Forsker
12. april 2018 - 15:48 #3
Nej, problemet ligger hos telenor.
Det der fejlen er at modem sender på en for høj kanal - 12 eller 13
Det er (correction... Det BURDE være muligt at konfigurere kanalen på wifi modem over  administrator-logon og modem'ets ip-addresse, ..burde, for her har telenor valgt en 'interessant' ting. De viser ikke netværk såfremt det ikke er tilgængeligt.. Jamen dét gør da sandelig også fejlretning super enkelt -not
Nå men den 'pitetesse' dén har de søde teknikere så lovet udbedret -Indtal da sidder der et kabel i pågældende bærbare.
Men altså, når et netværk ikke er tilgængeligt, så kan det skyldes at kanalen for routeren er sat for højt, løsningen er så at vælge en lavere kanal