Avatar billede prox1 Forsker
13. april 2018 - 18:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Canon PIXMA MG5350 alv. problemer -skal RESETTES!

Hi. Desværre har 'jeg' fået komplet tåbelige problemer med en Canon PIXMA MG5350.
Printeren (en 3ien) tilhører en af min fars venner. Jeg er så udnævnt til it-manden..
Det jeg tror er sket, et at ejeren har været inde i dybe dybe menuer, og fået lavet noget skidt. Den er død/ næsten død
Som printer er den sten død!
MEN
Den kan fotokopiere!
Det er især dén ting som jeg slet ikke kan lide. Hvis bare den var død død, så kunne jeg forstå det, men den kan fotokopiere og printe en kopi!
Jeg har sat en usb-ledning imellem Canon-udyret og PC'en, så trådløse fejl kan udelukkes
Jeg forsøger at printe fra notepad, det er imo den simpleste app, så alle fjante indstillinger i deres kontorpakke er også udelukket!
:
OS win10
Fejlsymptom:

Når jeg sætter et printjob igang går der 8-10 sekunder, så kommer der en blimpelyd, og en box viser :

Gul trekant-warn "Printeren svarer ikke

Åbner jeg printerkøen, så kan jeg se jobbet, og jeg kan manuelt vælge at fjerne det.

Er der noget andet jeg kan gøre?

Det jeg har tænkt mig er, at lave en Fabriks-resetting]
Men..
Ejer har smidt manualen væk(!)
:'|
Derfor spørger jeg: Er der een af jer der kan oplyse tastesekvensen for en fabriks-reset (Factory-reset af Canon PIXMA MG5350

Han har en cd med drivere, men jeg ville forvente at windows-update selv vil vælge bedste driver til printeren, efter en reset(?) -Er dét overoptimistisk...(?)

Na, men det er altså den vælling vi ligger i..
Alle ideér modtages med stort tak!
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2018 - 19:08 #1
Fjern printer i systemet, og genstart computer med printer tilsluttet og tændt ?
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2018 - 19:18 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
14. april 2018 - 01:08 #3
Når en printer ikke opfører sig som forventet, er det første jeg altid gør, at afinstallere alle drivere og programmer, som fulgte med den. Derefter henter jeg nyeste drivere og software hos producenten og installerer igen. Det løser problemet de fleste gange.
Husk at du ikke må kable den til computeren før du under installationen bliver bedt om det. Hvis man f.eks. forbinder den med et usbkabel inden installation af den rigtige driver, risikerer man at den installerer en standarddriver, og den vil så ofte blokere for, at den rigtige driver kan installeres. For at fjerne denne standarddriver er man så nødt til via enhedshåndtering at fjerne usb porten, således at denne bliver nulstillet, ellers vil den ofte drille.
Driver til win10 64 bit kan hentes her
https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg5350.aspx?type=drivers&language=&os=WINDOWS 10 (64-bit)
Hvis man har andet system, skal det bare ændres, men ofte  finder hjemmesiden selv ud af, hvilket system man har.
Avatar billede prox1 Forsker
17. april 2018 - 20:03 #4
Det viser sig at det er telenor der har leveret et dårligt modem, tror de måske nok.. *suk*
Men der er masser af god information i begge jeres indlæg, så de fortjener at stå som løsninger. Når det kommer til stykket, så ender det såmænd nok med at der skal laves resetting alligevel *suk*...
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. juni 2018 - 10:03 #5
Gammel tråd, men allligevel:

Et dårligt modem??? Hvordan kan det have nogen som helst indflydelse på, om du kan printe via USB? Hverken computer eller printer behøver jo at være tilsluttet nogen som helst form for netværk...