Avatar billede Geek4SciFi Praktikant
13. april 2018 - 23:14 Der er 3 kommentarer

Magnetisk kortlæser

Jeg vil gerne købe en magnetisk kortlæser, som jeg så vil programmere op imod.
Jeg vil gerne kunne læse data når kortet bliver kørt igennem læseren. Jeg vil bruge Java eller C#.

Jeg er dog helt blank på området med magnetisk kortlæser. Hvordan foregår det? Synes det er svært at finde brugbar info om dette over nettet. Jeg har f.eks kigget på flg. kortlæser:
http://www.access-is.com/mag_swipe_reader.php

Hvis jeg køber den (eller lign), kan jeg så antage at jeg kan programmere til den?

Lad os sige vi har flg scenarie.

En bruger kommer til træning.
1. Han kører sit kort igennem kortlæseren

2. Kortlæseren verificere og godkender, hvis hans medlemskab stadig er gyldig

3. Der printes så en lille seddel, som så er beviset for at han er et gyldigt medlem

Hvor starter jeg henne, er det ikke en magnetisk kortlæser man typis vil bruge til dette? Og medfølger der noget API og dokumentation? Er der nogen der har købt noget, eller kender til noget de kan anbefale? Jeg vil helst selv stå for programmeringsdelen, med at læse og skrive data
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2018 - 23:29 #1
Det ser ud som om dem du linker til enten emulerer keyboard eller kan tilgaaes via serielt interface.

I det foerste tilfaelde betragtes input bare som almindeligt tastatur input. I det andet tilfaelde skal du eksplit tilgaa den seriellen port (COMn:).
Avatar billede Geek4SciFi Praktikant
13. april 2018 - 23:38 #2
Hej Arne.
Tak for din feedback. Jeg forstår ikke helt hvad du siger. Forstår den del med at den bare emulerer keyboard, men så er jeg sat af :-)

Hvis jeg gerne vil programmere, og have kontakt med en magnetisk kortlæser, er ddet så noget helt andet jeg skal ud i, ift mit første indlæg. F.eks hvis man kører kort igennem læseren, at jeg gerne i java koden vil kunne manipulere og læse det data/input der kommer ind?

På forhånd tak
14. april 2018 - 23:52 #3
HEJ,

ANg. Din magnetiske kortlæser (MKL):

Skal den være seriel  ("almindelig" RS-232C ) ?

eller vil du have den som en USB - enhed ?

Hvis du vil have den som 1.)  ("alm" Rs-232C)  må du først finde en driver eller få lavet en program, som kan supporte en driver til  samme MKL.  Jeg ved at de fleste programmeringssprog, som WINDOZE supporter, også samtidig har muligheden for at supporte en SERIEL-DRIVER.    Men at finde en som du uden videre kan installere ?? - der  bliver jeg svar skyldig.

Jeg programmerer DELPHI og har en sådan seriel RS_232C driver, og den bruger jeg bl.a  til  min USB-enhed  (en Arduino)  At få det til at køre kostede mig et par extra går hår (foruden de ca. 50000 jeg har i forvejen !!! -  hehe )

Vælger du en USB-enhed skulle driveren være med ved købet (almindeligvis).  Ellers kan du specificere før købe at du vil have driveren med.

Hvad du køber er naturligvis dit valg, men jeg vil anbefale dig at du vælger en MKL med USB-interface, da det ud fra dine programmeringskrav (Java eller C# ) virker som den umiddelbart nemmeste løsning.

Og spørg evt. din forhandler , om han fra leverandøren kan få et par kode-eksempler med (de fleste fabrikanter har sådan nogle , som de gerne giver væk (mod at vi bruger ders produkter !))  -

Kristian