Avatar billede G M Śmierć Jensen Praktikant
14. april 2018 - 20:59 Der er 1 kommentar

docsis 3.1 router / lav upload på computer

Hej.

Dette er et meget mystisk problem, som jeg håber nogen kan hjælpe med. Først og fremmest er jeg ikke verdensmester i computer, så begræns ekspert ordforråd til nybegynder level :-)

Jeg er flyttet til et rækkehus, og dermed skiftede jeg fra ComX til Yousee. Har fået en forbindelse på 100/20.

Jeg har fået sat alt til, og internettet er oppe og køre. Dog ser man problemer ved fx upload af siderne, og specielt når jeg jeg fx er på yt eller twitch, hvor nettet ikke kan følge med. Det sjove er, at jeg ingen problemer har, når jeg spiller computerspil online. (dog et lille fald i FPS i forhold til tidligere netudbyder). Ved speedtest, viser den et resultat: 120/3.

Jeg har fået yousee til at teste forbindelsen, hvor de ikke kunne konstatere nogle fejl eller dårlig net. Desuden har jeg testet hastigshedstjek via mobilen på wifi. Her sagde den at forbindelsen var 120/28. Altså langt over det betalte.

Jeg har ligeledes prøvet kablet der kom med yousee pakken, men også mit gammel kabel, og der er ikke forskel.

Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af, at få lagt computeren op på det trådløse net.

Jeg havde et computerproblem for nogle måneder siden. (før indflytning til huset) Det resulterede i, at jeg fik formateret hele computeren og gik fra Windows10, til windows7. Umiddelbart burde alle opdateringer være installeret. Desuden virkede nettet uden problemer i den gamle lejlighed, selvom jeg havde formateret computeren.

Nogen der har nogle ideer til hvad der stopper min forbindelse?

Mange tak for jeres hjælp! :-)
Avatar billede G M Śmierć Jensen Praktikant
14. april 2018 - 21:02 #1
Skal jo lige nævnes, at jeg mener min hastighed var 50/50 i den gamle lejlighed. Dermed burde forbindelsen til computerspillet være betragtelig bedre end nu. (som er lavere end før flytning)