Avatar billede plok Forsker
15. april 2018 - 12:44 Der er 13 kommentarer

Rensning af HP Officejet Pro 8600 Printerhoved. noget gik galt?

Hej allesammen.

Jeg har været igang med at rense mit printerhoved til min HP Officejet Pro 8600

Jeg har renset den ved at stille den i sprit natten over, derefter har jeg sprøjtet rensevæske ind i selve "farve dyserne" hvor der kommer en masse farve ud.

Men jeg tror at jeg er kommet til at sprøjte for hårdt? Pludselig gav det et lille "smeld/pust" og så kommer der ikke farve/væske ud af selve farvefordeleren, men det render i stedet ud andre steder?

Er printerhovedet ødelagt eller kan det redes?

PS. jeg har brugt denne metode mange gange før, hvor det har virket perfekt!

Håber at I kan hjælpe mig :)

God dag.
Avatar billede plok Forsker
15. april 2018 - 12:46 #1
PS. Hvis det ikke kan redes, er der så nogen som kender til et sted hvor jeg kan købe et nyt original, uden at man behøver at betale 700-1000kr ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. april 2018 - 13:06 #2
Jeg har indsat et link til et firma der - MÅSKE - kan hjælpe med en løsning.

https://www.printstation.dk/kontakt

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre at få et nyt originalt HP printhoved vil denne uden tvivl koste spidsen af en jetjager.

Jeg har surfet lidt på nettet og kan se et printhoved til din printer koster cirka 1200 kr.
Jeg kender ikke prisen på din printer, men jeg må være ærlig at sige det nok i sidste ende vil være billigere med en ny printer.
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2018 - 16:12 #3
Det hedder nok ny printer. Se eksempelvis denne
https://www.proshop.dk/Printer/HP-Officejet-Pro-8710-All-in-One-Blaekprinter-Multifunktion-med-Fax-Farve-Blaek/2545864
svarer nok til den gamle.

Jeg har aldrig haft brug for en så hårdhændet rensning, som den du beskriver. Kan vist ikke være anbefalet af leverandøren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. april 2018 - 16:33 #4
#3
Det lyder lidt som om der er tale om et til-kalket vandarmatur :-)
Det er vist lidt for kraftig en omgang for et printhoved..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2018 - 07:20 #5
Hvor meget printer du?
Skal du rense hver gang du printer?
Og hvad printer du?
Er det mest tekst så ville en laser være et bedre valg. Måske sort/hvid.
Avatar billede plok Forsker
16. april 2018 - 12:36 #6
Jeg har set på nye printerhoveder på eBay, men synes bare de er dyre?

Normalt er det ikke nødvendig at rense printerhovedet, og det er første gang på denne printer. Printeren har kostet ca. 2000kr. fra ny.

Jeg har en laserprinter til alt tekst og sort/hvid printning :)

Jeg kan prøve at tage fat i leverandøren som ErikHg skriver.

Vender lige tilbage med en konklusion :D

Mange tak indtil videre.

God dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2018 - 17:00 #7
#6 Ok.
Havde for 3 år siden selv en HPpro  Officejet printer, men det var en G55 hvor printhoved blev skiftet sammen med patronerne, så jeg fik nye printhoveder ved skift af patron. Brugte dog over en længere periode refill metode.
Prøver at kigge efter link til print hoved til din printer
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2018 - 17:14 #8
Nej 700 kr. er det laveste jeg kan finde med hensyn til nyt hoved. En printer magen til din kan købes på DBA for 550 kr, men det synes jeg ikke er en brugbar ide. Ville selv købe en ny som Ink også foreslår. Du får 2 års ny garanti med i dit køb. Finder du et printerhoved til din printer der er billigere end 700 kr, og den så kort tid efter får en anden fejl vil blive for dårlig et køb for dig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. april 2018 - 18:41 #9
Printerproducenterne er jo så "smarte" at blækpatroner ofte ikke passer til andre/nyere modeller, så man er som forbruger nødt til, at købe nye patroner hvis man anskaffer sig en nye printer. I det tilfælde kan man sælge disse i enten DBA eller i Gul og Gratis, men med et vist tab.
Man tør slet ikke tænke på hvad liter-prisen er på printerblæk, men høj det er den.
Avatar billede Skovtrold Praktikant
23. januar 2019 - 11:09 #10
Hej ,  jeg har også vrøvl  med Hp Printerere  , jeg har ikke penge til originale Patroner  . så bruger opfyldning , køber blæk på ebay , Kina ,  på YouTup slår man bare op på hvilken mærke , hp - canon  eller hvad man har , så  Patron  nr , så ser man hvordan man gør , men rensning af Hoveder , jeg har altid brugt varmt Vand  og Sprit ,men har en Hp  Office Jet Pro 8715 , der købte jeg uorginale , så skrev HP  ingen Patroner , da jeg tog dem ud og satte i igen , ingen Printerhoved er fundet  , næste og nuværende fejl , denne printer er ikke beregnet til løbende Blæk , det er jo det værste vrøvl ,. vis man skriver Rensning af Printerhoveder , så er der mange måder at gøre det på , og det er Firmager der lever af ,at sælge Printer vare , så det er nok rigtigt , jeg har ikke prøvet at bruge rensning med højtryk , men vil prøve , det står også på Youtub ,  venligst Vagn
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2019 - 15:37 #11
Jeg har personligt ikke de bedste erfaringer med HP printere. Har haft et par stykker men de er røget ud for længst. Brugte aldrig uoriginale blækpatroner, men alligevel var der problemer. Der var tale om printere med separate blækpatroner.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2019 - 16:17 #12
#11 Havde min Officejet G 55 fra 1999 til 2014 (15 år) inden den døde :-)
Kører stadig med HP som laser da jeg ikke har det store printbehov længere og derfor ville hovederne udtørre. Det problem er der ikke med en laser printer :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2019 - 16:17 #13
Hopper af tråden her nu. Tror næppe den er relevant længere