Avatar billede Kryltoppen Praktikant
16. april 2018 - 16:21 Der er 10 kommentarer

Hjælp til at finde hjemmeside

Hej Forum-folk

Det er måske en anelse off-topic, men forsøger lige alligevel.

For at gøre en lang historie kort, skal jeg have ny bil, som jeg stærkt overveje at lease. Jeg har ingen af erfaring med leasing. Jeg ved nogenlunde hvordan det fungerer, men føler mig stadig ikke tryg nok, til at slå til.

Mit spørgsmål går på, om nogen herinde har købt med leasing før og i så fald hvor? Jeg søger nemlig en forhandler side, hvor der står en detaljeret guide eller lignende omkring leasing.

På forhånd tak! :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2018 - 16:28 #1
pas på! typisk binder du dig til en periode, så du reelt har købt 50% af bilen!
Avatar billede milter Ekspert
16. april 2018 - 16:31 #2
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2018 - 16:34 #3
generelt er det en stor faldgrube, eksempel jeg så i en reklame:

pris: 2800 md
binding 4 år!
samlet pris: 134400

som nok svarer til 50% af bilens pris.
jeg gentager: pas på!
Avatar billede Slater Ekspert
16. april 2018 - 16:41 #4
#3: Det svarer jo også til tæt på hvad en bil vil falde i værdi i den periode. Plus under leasing er der typisk gratis service.

Ikke at jeg er uenig med dig - jeg foretrækker selv at eje over at leje. Men nye biler falder sgu hurtigt i værdi. Min egen kostede 260.000 fra ny og vurderes til 120.000 nu efter tre år, selvom den har fået autoriseret værksted og Dinitrol, aldrig har været røget i og er i perfekt stand.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2018 - 21:29 #5
#4 Enig, biler er (desværre) ikke nogen særlig god investering. Men uanset hvordan man ser på det, skal værdiforringelsen jo betales, uanset om man køber eller leaser.
Mange selskaber tilbyder jo så også at man kan frikøbe bilen til en fornuftig pris, hvis man ønsker at overtage den ved leasingperiodens udløb.
Som du skriver, handler det nok mere om temperament og følelser end reel risiko.
Avatar billede Søren33 Praktikant
17. april 2018 - 09:17 #6
Jeg har gode erfaringer med leasing. Det er rigtig, som nogle af de ovenstående kommentarer pointere, at man skal være varsom ift. hvordan leasing aftalen bliver skruet sammen. Men det er ikke anderledes end, når du køber så meget andet, hvor du binder dig. Det handler om, at få læst kontrakten ordentlig igennem!

Selv har jeg leaset min bil hos https://www.formula-leasing.dk/, som jeg kun har rosende ord tilovers for. Jeg har igennem de sidste 4 år, leaset to forskellige biler. Jeg har ikke oplevet nogle pludseligt opstået udgifter, eller ting med småt i kontrakten.

Men ja i bund og grund handler det om, hvorvidt du vil eje eller leje! :-)
Avatar billede posten Ekspert
05. maj 2018 - 09:03 #7
det jeg vil anbefale er at du starter en google søgning i dit post nr. :
leasing af bil i XXXX kigger på hvem der kommer frem og tar en snak med dem du har mest tiltro til
Avatar billede Ulrich S Juniormester
05. maj 2018 - 11:05 #8
Jeg har haft en super god oplevelse med Peugeot Østerbro. De satte mig godt ind i det hele på en proffesionel måde, og jeg havde bilen indenfor 7 dage.

Jeg er dog også en smule skeptisk overfor leasing ligesom andre i tråden, så jeg vil måske anbefale at kigge på noget ala www.bilabonnement.dk/. Mange af mine bekendte taler meget positivt om det, og det er nogle andre forhold end med leasing.
Avatar billede Laursen Juniormester
24. juli 2018 - 22:00 #9
Jeg mener at huske, at http://wheelfindr.dk/ engang havde en fin guide - ellers så prøv og tag fat i nogle, der allerede sidder med en leasingaftale, de har ofte lavet forarbejdet for en (kunne man håbe)
Avatar billede Simone92 Novice
28. november 2019 - 15:06 #10
hej kryltoppen..

jeg overvejede at lease en bil her til vinter og fandt ud af at man kunne regne ud om det gav mening selv.. jeg fandt denne guide https://luksusleasing.dk/privatleasing/