Avatar billede ibnielsen Seniormester
17. april 2018 - 11:01 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

bærbar kan ikke printe

En bekendt, som jeg skal hjælpe, har et problem ned at printe på en HP envy 3350 printer.
Hun bruger en Hp bærbar med windows 10. Når hun printer, kommer printet godt nok i kø, men forsvinder derfra uden at blive printet.
Hun kan printe fra sin tablet.
Når jeg går til enheder og printer og åbner denne printer, kan jeg lave testprint, f,eks. vedr netforbindelsen til denne printer det kommer godt nok ud. men hvis jeg fra samme HP-app vil printe et dokument, så kommer det heller ikke ud.
Jeg har prøvet at installere printeren igen, men den går i stå, fordi den ikke kan finde den trådløse printer. Alligevel ser alle testprint ok ud.
Det er samme Ip adresse m.m. i bærbar og printer, så det er ok ud.
hvis jeg i chrome skriver ip-adressen kommer jeg fint igennem til printeren.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. april 2018 - 11:38 #1
Ibnielsen. Også jeg hadde problem med  HP 1510 hos meg var det Defender fra Win10 Printeren fungerte ikke, nå fungere den perfekt jeg valgte et nyt Trediparts- program, Avast, Avira, nå Betdefender.
Microsoft liker ikke dette ok men Printeren er som ny igjen prøv dette bare et råd, Defender aldri mer dette gjeller så klart Win10, Win7 vet jeg ikke Sorry.
Arne
(Defender er ikke en Skid vert) Ha Ha.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2018 - 15:09 #2
Avatar billede 450025 Ekspert
17. april 2018 - 16:04 #3
Ja Sidwave denne siden kjenner jeg igjen, om Printeren har et annet Nr så hjalp nok ikke dette jeg vil tro at en avinstalering og instalering innebar at drivere følger med mulig jeg tar feil i dette.
Det som hjalp var og fjerne Defender, og bruke andre Antivirus program, og det som er så merkelig når du blir forba::: nok så retter Microsoft feilen uten og si et ord og hvem inrømmer sin feil ikke dem  iallfall..
Men nå virker Defender og feilen er rettet jeg bare nevner dette og for ikke mere Defender, ok jeg gir meg.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
17. april 2018 - 16:26 #4
Det er mulig at installeringen ikke er gjort korrekt og at du har rett Sidwave, fordi det er klart Printer og computer må jo finne hverandre dette overså jeg, Sorry.
Testprint virker kanskje uten dem har funnet hverandre det vet jeg faktisk ikke

Arne
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2018 - 18:14 #5
testprint foregår med envejskommunikation
udprint med 2 vejs
Avatar billede ibnielsen Seniormester
17. april 2018 - 20:10 #6
Defender var ikke sat til, hun brugte Avast, som jeg fjernede uden at det hjalp, siden installerede jeg så defender, da det ikke var den som var problemet.
Jeg fjernede alt vedr. Hp printeren fra programmer og hardisken, inden jeg efter genstart forsøgte at installere printeren igen fra nyt Hp program jeg downloadede fra Hps hjemmeside. Det virkede som sagt ikke, da den ikke kunne finde printeren. Jeg afinsjtallerede så igen og genstartede og installerede fra den disk hun havde fået med printeren, men det hjalp heller ikke.
Jeg vil købe en kabel til hende, men det iriterer mig at jeg med over 20 års erfaring i edb-branchen ikke kan løse problemet
Avatar billede 450025 Ekspert
18. april 2018 - 01:23 #7
Takk Sidwave har sagt det før vi lære noe hver dag, 20 år i edb-branchenr der er noen som seier man må aldri gi opp for da har man tapt, håper en kabel gjør susen, når noe ikke virker kan det være trasig lykke til.
Arne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2018 - 07:20 #8
Hvorfor i alverden skulle driverens testprint foregå med envejskommunikation, mens al anden kommunikation er tovejs... - den holder ikke.

Du har enten at gøre med en konfigurationsfejl eller et fejlende printjob. Det sidste er lettest at tjekke for...

Se i stien c:\Windows\system32\spool\PRINTERS\ - ligger der filer her, er det tidligere set de blokerer spool-systemet... - det er dog ikke noget der opleves ofte i Win10, men det skal da undersøges.

Slet filerne - mappeadgang kræver administratorrettigheder, og hvis ikke filerne kan slettes, skal du lukke printspooleren. Det gøres lettest fra en kommandopropmpt (startet med administratorrettigheder) med kommandoen "Net stop spooler".

Slet filerne, start spooleren (net start spooler) og se om det virker.

Virker det stadig ikke (eller der var ikke nogen filer), gemmer der sig sandsynligvis en fejl i konfigurationen i registreringsdatabasen. Disse info fjernes ikke når man afinstallerer printeren, og vil derfor "arves" til en ny installation. Det kan være et helvede at finde info og slette dem (nej, ccleaner kan ikke hjælpe), men i grove træk skal alle nøgler omhandlende printerkonfiguration, der indeholder printerens navn, slettes. Omvendt skal nøgler med printererns navn, der IKKE har med konfiguration at gøre, IKKE slettes (kan være en nøgle fra eks. Word, hvor den sidste benyttede standardprinter er nævnt), så det kræver god indsigt i hvad man piller ved.

Lyder det "farligt", kan man ofte slippe af sted med simpelthen at ændre navnet på printeren under installationen, så den nyinstalleres under et helt nyt navn. Dermed vil den "ny" printer få oprettet sine egne konfigurationsindstillinger.

Det blev en lang historie - men jeg finder det vigtigt med lidt baggrund :-) - så er man bedre rustet...
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. april 2018 - 11:24 #9
jeg prøver det
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. april 2018 - 13:43 #10
jeg fik slettet spool-filerne men det hjalp ikke, jeg kunne ikke for lov til at omdøbe printeren ved installation.
Jeg fjernede så printeren igen og installerede denne gang med kabel, installationen gik fint, men stadig ikke nogen print. Fejlsøgningen sagde noget om spooleren, at enheden ikke understøtter usb3???
kablet jeg købte var usb2?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. april 2018 - 14:18 #11
Jeg tror det er rigtig smart at du forsøger på kabel. Men at den så fortsat ikke kan printe er noget besynderligt.

Når den installeres via kabel, vil den typisk få et helt andet navn, så den problematik burde du være ude over.

Hvordan ser det ud i oversigten over printere? - hvad hedder den der?
Hvad hedder porten der printes til (fanen "Ports" i egenskaber for printeren).
Avatar billede ibnielsen Seniormester
20. april 2018 - 11:27 #12
jeg besøger hende en gang i weekenden så kigger jeg på det
Avatar billede ibnielsen Seniormester
20. april 2018 - 16:22 #13
jeg har nogle skærmprint jeg håber de viser noget
hvordan kan jeg sende dem, det ser ikke ud til at jeg kan sætte dem ind her?
Avatar billede 450025 Ekspert
23. april 2018 - 07:10 #14
#13 ibnielsen jeg har brukt denne jeg, https://imgbb.com/ ikke min oppfindelse men prøv.
Der har vert nevnt masse her, har ikke nytta enda forstår jeg, eller hva om du kopler Printeren til en annen computer er dette prøvd? Bare en tanke det.
Arne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
23. april 2018 - 09:19 #15
jeg brugte ovenfor nævnte imgbb og de kom til at hede:
https://ibb.co/eV5oyc
https://ibb.co/iNLz4H
https://ibb.co/gLQABx

hun har ikke andre computere, men det printer fint trådløst fra hendes android tablet
Avatar billede 450025 Ekspert
23. april 2018 - 10:13 #16
#15 ibnielsen. Bilder flott du er flink, bare det forteller lidt om hva du kan, nei hun har ikke andre computer forstår jo det.
Tablet hater jeg og  kan ikke for det. at jeg ikke har noen erfaring der, mulig spørsmålet mitt var dumt stilt ok.

Har ikke du selv computer, installer på den og se om det funker, både med kabel og uten kapel, bare så vi kan konstatere om feilen er der fortsatt.
Mulig et blinkskudd det hvem vet.

Jeg hadde problemer selv og var oppgitt, 3 Venner til var like oppgitt,  av installerte å installerte uten det hjalp, jeg fant løsning til slutt, ikke dataen  og ikke Printer heller var problemet det var en HP så det er sagt, + en Epson.

2 timer løsning Tredieparts programvare  levert av Microsoft DEFENDER gjett om jeg ble glad, satt inn et annet antivisrus program, dette er nå rettet hos Microsoft da jeg maste lenge nok. Dem høre ikke og gidder ikke, der er det bare oppdateringer på manglende feil som det hetter i Win10.

Du har svart før her dette er ikke ditt problem som du sliter med nå. Vi må finne feilen må få igang Dama di i gang, og du må forstå det er ikke du som er feilen? Men Printeren eller computeren. Å ikke gi deg du får sikkert lønn for Strevet.
Arne
Avatar billede 450025 Ekspert
23. april 2018 - 11:04 #17
https://windowsreport.com/print-spooler-keeps-stopping-windows-10/
Jeg kom over denne ibnielsen.
Om dette kan hjelpe deg noe vet ikke, du har i all fall lesestoff man vet jo aldri.
Arne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
23. april 2018 - 12:10 #18
fint den prøver jeg næste gang jeg kommer ud til hende.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2018 - 13:51 #19
Nej, det har ikke noget med sidste link at gøre - at print spooleren stopper. Hvis det var tilfældet, ville man slet ikke kunne slå op i egenskaber for printeren - for så ville printeren slet ikke blive vist under "printere"...

De øvrige billeder du har lagt ind, ser "desværre" helt rigtigt ud, og bringer mig ikke på sporet af hvad det kan være...

Printeren fungerer jo tydeligvis, så det kan næsten kun være Windows eller driverinstallationen der er blevet korrupt på en eller anden måde, så en reinstallation ville nok hjælpe.

Du kan evt. forsøge at se hvor langt tid tilbage gendannelsespunkterne går - hvis de går tilbage til tiden hvor det virkede, kan du gendanne den.

Et sidste trick er at benytte en helt anden driver (type), men jeg tror desværre kun der er lavet én type til Envy printerne (Det der kaldes GDI print). Andre drivertyper kunne være PCL og PostScript, men det kræver altså at printeren forstår det.

Jeg kan ikke finde Envy 3350 hos HP, så jeg har ikke kunne tjekke om der findes andre drivere...
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. april 2018 - 14:57 #20
Har lige kort kigget folks svar overfladisk igennem.
Har du undersøgt at den IP adresse som printeren her også er den som er samme som den printer du har tilføjet i windows.

Jeg døjede selv med at min netværksprinter engang imellem ikke virkede. Det viste sig at routeren havde givet den anden IP adresse end den IP adresse som den havde på tidspunktet hvor jeg tilføjede printeren i windows.
Løste det således ved at fjerne printer helt i windows og og tilføje igen og derved få den nye ip adresse på printeren. Resserverede efterfølgende printerens MAC adresse til den IP adresse, så den altid vil få den IP adresse fra routeren.

IP adressen på tilføjede printer i windows kan findes under "Printergenskaber" > "Porte" (Windows 7 - Mener det er nogenlunde det samme i win 10)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2018 - 15:09 #21
Jeg tror vi er ude over netværksopsætning - printeren er senest forsøgt sat til via USB-kabel, hvor den heller ikke virker...
Avatar billede 450025 Ekspert
24. april 2018 - 15:35 #22
Alle som har deltatt har så langt har gjort det dem kan, og hvor står vi?
Er løsningen nær, slik jeg ser har vi et stykke igjen, jeg tror Dama fortsatt syntes det er trasig med en skriver som ikke funker.

Jeg hadde det også engang et problem med en HP Printer ikke det at det er en dårlig Printer, for jeg bruker selv HP Printer nå også, Ole_madsen har virkelig stått på og lett etter drivere det eksistere jo ikke, Printeren er jo ikke i sorte manget deres lengre, har let jeg også mulig blitt en museums gjenstand?

Om IP-adressen har noe å si ja hvem vet? Computeren er vel i orden kan ikke tro noe annet, jeg selv brukte timer på min løsning men kom ikke noen vei.

Kjøpte en ny HP Printer installerte og oppgaven var løst der og da.  Siden har jeg bytta nok engang og den har jeg i dag, også den har vert vrang joda, men funker allikevel fint til mitt bruk.  Både skriv utt og kopierer.

En Printer er en Bruks gjenstand det må gå Ann å prøve en annen skriver også.
Er dette vurdert? Jeg blir bytta utt jeg også men vet ikke Når?

Arne.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
25. april 2018 - 18:35 #23
jeg brugte tipsene fra c:\Windows\system32\spool\PRINTERS, men det hjalp ikke.
Jeg medbragte selv en printer og sluttede den til kablet, og den printer fint??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. april 2018 - 22:18 #24
Nej, men er det ikke også en anden printermodel, og dermed anden driver? - som jeg ser det, er problemet konfigurationen lige præcis op imod den givne printer/driver - og derfor jeg gerne ville have fundet en anden type driver til printeren... - hvilket er svært, da der ikke findes drivere til Envy 3350 hos HP (Hvilket er første gang jeg har oplevet - er du sikker på modelnavnet? - hvordan kunne du selv hente en driver til den?)
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. april 2018 - 00:58 #25
det er en helt anden printer, jeg mener det er en canon.
Jeg har prøvet at fjerne hp driverne, men må nok prøve igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2018 - 07:46 #26
Husk, du fjerner ikke nødvendigvis alle driverfilerne ved at afinstallere HP softwaren.

Du skal finde ind til oversigten af printere - den der engang hed "Devices and printers" (Enheder og printere). I nyeste (1709) udgaven har jeg selv haft lidt svært ved at finde der ind - derfor den lidt vage beskrivelse :-) (De der Microsoft laver hele tiden om i Win10).

Har du problemer, så gå i kontrolpanlelet, gå op i "Adresselinjen" og indsæt "Control Panel\All Control Panel Items\Devices and Printers" - det burde sende dig det rette sted hen.

Når du har afinstalleret printeren, og har genstartet PC´en, kan du herinde klikke på en af de andre printere. Nu vil et nyt menupunkt, "Print Server Properties" (Serveregenskaber), dukke op. På fanebladet "Drivers" kan du se en oversigt over samtlige printerdrivere der er installeret i systemet, og du har muligheden for at slette den/dem. Bare helst undgå alle "Microsoft" drivere - de relaterer til PDF/XPS/FAX printerne, der er indbygget i Windows.

Når vi er så langt ude som vi er nu, plejer jeg at tage turen igennem registreringsdatabasen, og søge dels på det navn printeren har været installeret under, dels på en unik del af drivernavnet (eks. Envy 33xx).
VÆR FORSIGTIG og slet alle PRINTER relaterede nøgler du finder. Slet hele den overordnede nøgle, hvis hele nøglen omhandler printeren - d.v.s. ikke bare undernøglen.
Omhandler "hovednøglen" USB eller netværk, så vær meget opmærksom på hvor meget du sletter... - du skulle helst ikke slette for meget :-)
Er du usikker på en nøgle, kan du højreklikke på den overordnede "mappe" og eksportere den til en REG fil. Går noget galt, kan du siden hen dobbeltklikke på filen og genimportere den til registreringsdatabasen.

Når du har været turen igennem, og luget ordentlig ud, kan du genstarte og forsøge at installere printeren igen.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. april 2018 - 11:17 #27
Jeg har prøvet alt indtil afsnittet om registreringsdatabasen.
På mine egne computere har jeg tit ændret i denne base uden uheld, men jeg er noget nervøs når det ikke drejer sig om min egen compute.
Jeg vil prøve efter at have taget en kopi.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. april 2018 - 11:17 #28
jeg glemte lige at skrive, at et først bliver i næste uge, jeg kan besøge hende igen
Avatar billede ibnielsen Seniormester
24. maj 2018 - 17:47 #29
Nu fik jeg hende til at købe en ny printer, men det blev desværre også en hp-printer.
den gør nøjagtig det samme, den kan ikke finde printeren gennem usb-kablet, men godt scanne gennem samme kabel, så nu giver jeg snart fortabt
Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2018 - 02:36 #30
Ny printer og det er HP den er helt ny, du har kvittering ikke Demo da vil jeg legge den i esken igjen finne veien til butikken.
Der finnes en bruksanvisning den har du fulgt om den er på Dansk det bør den være ifølge loven, den skal både kunne skrive ut samt skanne, du forteller at skanning funker, det tyder på at der er liv i den HP, drivere har jeg ingen tro på maskinen er jo ny.
Men hva med computeren?
Jeg hadde det motsatt skrive ut ok, skanne nei installering helt normalt altså da har vi omtrent samme utgangs punkt, jeg spurte og også her, og andre med som kan mer en meg, ingen løsning, er det computeren?
Er det Kabelen den er ny nei, prøvde Gjenoppretning på computer svar alt ok.
Så etter tredieparts programvare men nei fant ingen. Satte virus programmet ut av drift det hjalp.
Helt merkelig der er noe nyt i Defender dem har fått sannhetsbeskyttelse problemet kom ved en oppdatering sjekka ja jeg slo den av, og skriveren satte i gang, ok skriving og skanning ingen problem lengre.
Nytt virus program i dag Betdefinder, andre fikk også problem ingen av disse bruker nå Defender, sier ikke det er svaret for deg.
Men helt klart Defender var synderen.
Men HP funker utmerket den, sjekk tingene igjen ikke vær mekanikker, eller tro du kan alt og at du bare har en dårlig dag, tro at HP som er ny har feilen nei, klart det kan jo være en mandags modell i så fall har du Garanti.
Bare ikke gi opp da har du tapt å det vet du.
Arne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
25. maj 2018 - 08:38 #31
nu er det i hvert fald computeren, for den kan heller ikke se en ekstern hd, så jeg er gået i gang med genopretning, men det her må være noget jeg har lavet, for det har vist virket før jeg gik i gang. Indtil den slet ikke kan se igennem usb-portene kunne computeren  godt registrere, når man sot ledningen ud af printeren, og registrere når man tændte og slukkede printeren,
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2018 - 08:53 #32
Ja, så lyder det som om du har fået slettet USB-Port konfigurationen. Du kunne muligvis nøjes med at slette USB-portene i driverhåndteringen, og så søge efter dem igen - så burde de blive installeret automatisk.
Avatar billede 450025 Ekspert
25. maj 2018 - 09:15 #33
Jeg skrev ikke gi opp, nå har du klart for deg at du vet at Printeren er en HP, bare det er fantastisk, og du tror på at det er computeren herlig så slip du å dumme deg ut i butikken. Er du fortsatt sikker på at det er Win10?
Gjenoppretning det er en fin ting men oppdaget selv at helt stole på dette gikk, dine punkt skal være der i 30 dage før Microsoft sletter dem men det stemmer ikke.
Dem ble borte helt av seg selv, derfor gjorde jeg en endring jeg setter selv 1 punkt hver uke, tar 3 sek og utrolig dem blir der, nå er veldig sjeldent jeg treng Gjenopprett. Klart du kan ha flax men tror dessverre ikke det hjelper for deg.
Vær OBS HP Printer kan drille lidt, dem lager det sådan for at du ikke skal kjøpe HP neste gang, USB port ja der bør du ha kontroll. Men sjekk igjen har du Tredieparts programvare?
Forresten se over også Ole gir ikke noe dumt tips han heller.
Arne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
25. maj 2018 - 09:43 #34
jeg fik gang i usb-portene, men det hjalp ikke, den kan se min eksterne hd, og den kan som tidligere også scanne fra printeren, men ikke finde printeren ved installation, så nu genskaber jeg windows
Avatar billede 450025 Ekspert
26. maj 2018 - 01:47 #35
Et smart trekk det med Ren installasjon, senere hold tingene i orden lær deg vedlikehold, HP er ok. Sjekk oppdatering her15 sek alt oppdatert 1803 nyeste versjon, satte in Gjenopprett punk 5 sek ingen feil her klar for en ny dag.
Arne
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. maj 2018 - 10:02 #36
så virker det, jeg geninstallerede windows og de programmer hun havde, så nu kører det hele.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. maj 2018 - 10:17 #37
Helt ærlig kjempeflott du fikk det til, hadde lidt problemer selv, men løsning fant jeg tilslutt, da ønsker deg en god helg og seier man må aldri gi opp da har man tapt.

Arne