Avatar billede Gaudi Praktikant
19. april 2018 - 11:25 Der er 4 kommentarer

Sort skærm

Efter seneste opdatering af windows 10 på en stationær Medion PC får jeg sort skærm efter login i ca. 10 - 15 min, hvorefter startbilledet fremkommer og alt virker.
Hvad sker der i de 10 - 15 min. ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 11:45 #1
Måske er der gået noget galt vedr. opdateringen.
Prøv at starte i "Fejlsikret tilstand" ved at trykke på F8 tasten gentagne gange under opstarten. og rul derefter Windows tilbage til et tidspunkt fra opdateringen.
Du kan evt  starte op som normalt, vente de 10-15 minutter, og derefter  rulle tilbage til et tidspunkt for opdateringen.
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2018 - 11:50 #2
dit bud er lige så godt som mit, dog gætter jeg på at windows har lavet ged i sig selv

jeg havde nok kikket efter hvad det er for nogle opdateringer og så søgt efter dem på nettet og se om andre også har samme problem..

eller så afinstaller opdateringen eller reinstaller windows
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 13:05 #3
Prøv evt. inden du formanterer harddisken at køre en reparation at Wihdows.
Da jeg selv kører med Windows 7 er jeg ikke helt sikker på fremgangsmåden i Windows 10, men mener at det grundlæggende er det samme.
Klik på Computer>Abn>Drev C>Egenskaber>Funktioner>Undersøg nu Herved popper et vindue op hvor der står:Kontroller Disk. Sætflueben i  "Ret fejl i filsystemet automatisk" og "Søg efter/genopret  beskadigede sektorer. Klik på Start. Nu popperet vindue op hvori der står "Windows kan ikke kontrollere denne disk, mens den er i breg. Klik på Planlæg kontrol af disk. Genstart maskinen - i dit tilfælde kan der jo godt gå noget tid 10-15 minutter. Efter start begynder kontrollen. Denne kan godt tage noget tid, men lad den endelig gøre arbejdet færdigt.
Du kan jo tage dig en svalebajer imens ;-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. april 2018 - 18:34 #4
prøv også lige den helt simple løsning - genstart win 10  ( vigtigt det er en genstart !
Det afhjælper mange små fejl i win 10.

Derudover kan du reparere win 10 med denne : http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html