Avatar billede DanishPride Juniormester
19. april 2018 - 13:10 Der er 6 kommentarer

Zyxel NAS 326

Jeg har endnu et spørgsmål i forbindelse med min NAS server.
Oplever desværre ofte alt formange irriterende udfald i lyden, når jeg afspiller direkte fra serveren. Nogen der kender problemet ? og ved hvad man kan gøre, for at undgå netop disse ubehagelige afbrydelser.
Avatar billede puren Ekspert
19. april 2018 - 15:32 #1
fuck der er mange ubekendte

hvad er det for nogle filer du afspiller??
hvad afspiller du dem på??
er det et kablet netværk??
and the list goes on.... du bliver nød til at give noget mere info eller har vi ikke en chance for at hjælpe dig
Avatar billede DanishPride Juniormester
20. april 2018 - 10:58 #2
Okay jeg benytter mig af følgende hardware:
Trådløst internet  46,7 /10,5  HomeBox fra yousee;    Zyxel NAS 326; Lenovo B5400  I min NAS er monteret  m/ 2x WD Desktop Blue 3,5" intern harddisk - 2 TB

Softwaren er Windows 10 Home, og min foretrukne afspiller er wmp

Problemet opstår når jeg streamer fra serveren.
Avatar billede puren Ekspert
20. april 2018 - 11:18 #3
det tager hånd om dit gear...

vil dog anbefale at du bruger kabeler til mellem alle led da det sikre en stabil forbindelse misforstå mig ikke trådløs er en dejlig ting men

hvad er det så for nogle video filer du afspiller MKV h.265 (hevc) by any chance???

så er det nok ikke din nas den er gal med men bærbar der ikke der hurtig nok..
Avatar billede DanishPride Juniormester
20. april 2018 - 11:40 #4
Det du siger er, at en trådløs forbindelse ofte er noget ustabil. Netop derfor er mine højttalere stadig kabel forbundet til forstærkeren. Video filerne er meget blandet, da jeg sjældent konverterer disse, selvom det er mindre vigtigt.
Avatar billede puren Ekspert
20. april 2018 - 11:47 #5
hvad er det for nogle filer du har problemer med??
Avatar billede DanishPride Juniormester
20. april 2018 - 12:46 #6
De foretrukne lydfiler er oftest wav, flac og wma. Kun ganske sjældent mp3