Avatar billede milter Ekspert
19. april 2018 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Venneanmodninger på Facebook

Jeg har af gennem nogle år haft en profil på Facebook, og jeg har ikke andre profiler end den. Den er helt lukket, forstået på den måde, at jeg ikke tillader nogen at kommentere på den, jeg deler intet med nogen eller nogen steder, jeg slår intet op på den, jeg har ingen "venner" og tillader heller ikke venneanmodninger, så vidt jeg ved, iflg. de indstillinger, jeg oprindeligt lavede. Min kone har også en profil, som er lidt mere åben end min.

Gennem ret lang tid har jeg fået "venneanmodninger" fra mange personer, nogle af dem gentagne gange. Nogle af dem kommer fra min kones venneliste, andre ikke. Jeg har spurgt et par af dem, om de rent faktisk selv står for anmodningen, men det benægter de. Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle afvise det, de er nogle af vores gode venner :-)

Så mit spørgsmål er: Genererer Facebook falske venneanmodninger, eller ....?  Jeg har googlet emnet en del men har ikke fundet noget entydigt svar.
Avatar billede aphandersen Juniormester
19. april 2018 - 20:43 #1
Er du sikker på det ikke bare er listen med forslag til venner der er tale om? Facebook genererer jo en liste med personer den tror du kender, og som du potentielt derfor vil blive venner med.
Avatar billede milter Ekspert
19. april 2018 - 21:08 #2
#1.

Jeg tror, du nok har fundet svaret der på mit spørgsmål. :-)

Måske min aversion mod foretagender som Facebook har farvet min tolkning af teksten "Du har et nyt venneforslag....." . Jeg tolkede det på den måde, at vedkommende selv havde foresået mig at føje mig/sig selv til min/hans/hendes venneliste.
Avatar billede Jakobf Juniormester
20. april 2018 - 13:06 #3
Måske du kan slå venneforslag fra? Så er du hvert fald på den sikre side.