Avatar billede Plante Praktikant
20. april 2018 - 22:09 Der er 11 kommentarer

Chili Security telefonopringning

Hej,
Jeg er blevet ringet op fra Chili Security, der fortalte, at jeg havde vundet en præmie til en værdi af 500kr. Jeg fik at vide, at det skyldes, at jeg havde søgt  eller deltaget i en konkurrence. Jeg er ikke vidende om, at dette skulle være tilfældet.
De 500kr var prisen for et sikkerhedstjek på en pc, som Chili kunne gennemføre for mig styret fra en af deres supportere, der tilsyneladende skulle have adgang til min pc via et program, som jeg skulle installere.
Jeg sagde i første omgang ja, til at give Chili Security adgang til at foretage sikkerhedstjek, men jeg har efterfølgende fortrudt dette og annulleret aftalen. Årsagen til dette er, at jeg er bange for at jeg er på vej  i en "bondefanger fælde", idet sagen for mig virker noget suspekt.
Har jeg grund til at være urolig? Måske er jeg paranoid eller blot udsat for en aggressiv markedsføring.
Hilsen
Ole
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2018 - 22:16 #1
ja, bliv væk!
Avatar billede nopsen Ekspert
20. april 2018 - 22:25 #2
hej Plante
jeg vil lige følge med i denne tråd, da jeg for nylig har opgraderet min fiber forbindelse som indeholdte et tilbud om chilli security.. jeg har dog ikke har gidet at aktivere det, men er efterfølgende blevet ringet op 2 gange af dem og har ikke villet svare, men kan se at nummeret er fra dem, så tror de - som du siger er i gang med aggresiv markedsføring
Avatar billede nopsen Ekspert
20. april 2018 - 22:27 #3
har du tjekket om nummeret er fra chilli?
Avatar billede Plante Praktikant
20. april 2018 - 22:44 #4
Jeg kan ikke tjekke telefonnummeret idet jeg ikke har vis nummer på min fastnettelefon, men efterfølgende dialog bekræfter, at kontakten kommer fra Chili Security.
Trods dette er jeg nervøs for at imødekomme tilbuddet!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. april 2018 - 23:06 #5
De har lige været i Tænk Test Bladet... Og prøvede at retfærdiggøre sig. Det lød nu mest af bondefangeri...
Avatar billede bpb Seniormester
20. april 2018 - 23:26 #6
Avatar billede Slater Ekspert
21. april 2018 - 09:20 #7
Første røde lampe er at nogen siger du har vundet noget, du ikke har deltaget i.
Det er grund nok til at løbe væk.

Næste røde lampe er at nogen vil ind på din computer for at lave et sikkerhedstjek. Det er fuldstændig absurd i sig selv, og bør få enhver til at lægge på med det samme.

Og så selvfølgelig, at nogen ringer og beder dig installere et program... bare nej nej nej!

Det er nok det mest tydelige forsøg på bondefangeri, jeg længe har hørt. Hvis du er bare det mindste i tvivl om du skal tage imod det tilbud, så er du slet ikke paranoid nok.
Avatar billede Jhja Seniormester
21. april 2018 - 13:28 #8
Et sikkerhedsfirma uden sikker forbindelse, https?

Her er en som har skrevet lidt om firmaet.
http://www.bricksite.com/chilisikkerhed
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. april 2018 - 16:43 #9
Det lugter fælt af fup......!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2018 - 01:53 #10
Sig, nej tak til tilbudet, eller nej tak til gevinstet.
Begrundelse.
Når du allerede har betalt sikkerhed og ikke fortælle hvad det er, hvis de er adspørgende.
Er de insisterende om at fjerndeltage for at kontrollere sikkerheden, sig, nej tak, jeg har betalt sikkerhed i forvejen.
- Deres såkaldte produkt pakke er, at de selv benytter tredjepart sikkerhedsløsning, såsom Bitdefender, et anerkendt sikkerhed og antivirus program med højeste pris for egenskab, eller andet.

Kan findes bl.a. fra beskyttelses vira testers:
#1
https://www.av-test.org/en/
#2
https://www.av-comparatives.org/

Her vil de inkludere fuld tids, begrænset halv års eller år/flere års teknisk fjern support mv i pakken.

- Så, bare sig, nej tak, og kontakt mig venligst ikke tilbage, og læg på.

Du kan trods alt selv tilkøbe dig beskyttelse og antivirus fra direkte fra Norton, Bitdefender, Avira mv. med billigere løsning, med support for den tid du har tilkøbt dig for.
Avatar billede jk45 Forsker
04. september 2018 - 06:30 #11
Det eneste de sælger er en mega dyr bitdefender. Jeg har den også gratis med min fiber forbindelse og har også afvist dem blankt