21. april 2018 - 12:29 Der er 5 kommentarer

Min computer kan ikke komme på nogen form for internet

Min bærbar har for nylig fået et problem med internettet. Når jeg prøver at logge på siger den “ingen internetforbindelse, sikret”. Dette gør den uanset hvilket wifi jeg prøver at gå på, men den siger det også hvis jeg prøver med et internet kabel. Det startede efter en tur i Norge og jeg fik det der fikset ved at foretage en systemgendannelse, efter at jeg havde prøvet tonsvis af andre ting. Denne gang har det dog ikke virket. Jeg har prøvet en masse ting, at slette netværksdriveren og geninstallere den, at bruge ipconfig renew og alle de andre Commands, gået ind og sagt at den ikke må slukke for internettet i strømsparetilstand. Jeg er virkelig på bar bund og har virkelig brug for at den virker (går i gymnasium)
Håber i kan hjælpe
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2018 - 13:23 #1
Kan være flere ting. Har du prøvet alle forslag fra Microsoft?
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10741/windows-10-fix-network-connection-issues
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. april 2018 - 11:52 #2
Dette problem opstår mange gange hvis man har været på et fremmed netværk. Taler af egen erfaring.
Prøv dette:
#1 Højreklik på netværkssymbol (Placeret på proceslinjen i bunden af skærm)
#2 Vælg "Åbn netværks- og Internetindstillinger"
#3 Vælg Status
#4 Skift adapterindstillinger
#5 Klik på WiFi - Egenskaber - Markere TCP-IPv-4 - Egenskaber
#6 Sæt prik i "Hent automatisk DNS serveradresse"

Denne fremgangsmåde er på win10, men andre win-versioner har en lign. indgangsvinkel.
30. april 2018 - 08:51 #3
Den er allerede sat til automatisk at hente DNS serveradressen. Jeg har ikke prøvet alle tingene derinde endnu, men it eksperten på min skole har ingen ide om hvordan jeg skal løse det
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. april 2018 - 10:11 #4
#3 Selvom den er sat til automatisk DNS, kan den godt alligevel selv skifte. En genstart kan nogen gange afhjælpe problemet.
03. maj 2018 - 09:24 #5
Så virker det igen. Det var mit antivirus (avast) der blokerede min netadgang xD