Avatar billede Christopher Lund Praktikant
22. april 2018 - 16:16 Der er 9 kommentarer

Gammel hardisk

Hej :i Jeg har brug for lidt hjælp til noget support... Jeg har en gammel harddisk fra ca. 1990-2003 med nogle PATA stik. Jeg vil dog gerne have billederne ud fra den gamle harddisk, men ved ikke hvordan jeg skal tilslutte den til min nye pc... (Min nye pc har SATA stik)

HJÆLP :((
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2018 - 16:49 #1
Du skal nok have fat i en PATA til USB adaptor/converter.

Fandt denne på Amazon, men det skal checkes om det er korrekt stik
https://www.amazon.com/Mosuch-Adapter-Converter-Optical-External/dp/B002OV1VJW
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2018 - 17:13 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2018 - 17:20 #3
Adapteren der er tale om i linket jeg har sat ind, har jeg selv brugt til overførsel af indholdet på en gammel PATA-HDD til en SATA-HDD. Dette fungerede perfekt.
Avatar billede Christopher Lund Praktikant
22. april 2018 - 19:26 #4
Tusind tak for hjælpen, kigger på det :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2018 - 21:14 #5
#4
Ikke for på nogen måde at nedgøre ink´s bidrag i #1, men bemærk der net-stikkets udseende: dette passer ikke til danske stikkontakter!
Jeg ved ikke om den medfølgende strømforsyning kan anvendes til 230 V som vi anvender i Danmark. Jeg formoder dog at mærket er det samme i begge links, så strømforsyningen er sandsynligvis kompatibel med 230 V.
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2018 - 21:43 #6
#5 Dit link er da klart bedre end mit, og du har oven i købet en praktisk erfaring med udstyret. Bortset fra el-ledningen er udstyret vist det samme, men klart bedre at købe i DK. 😀
Avatar billede Mikael Ekspert
23. april 2018 - 08:51 #7
Jeg kan bekræfte at linket fra Erik (#2) fuldt ud dækker i DK.

Har selv købt samme for nylig ;)
Avatar billede Christopher Lund Praktikant
23. april 2018 - 09:38 #8
Jeg takker mange gange :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. april 2018 - 16:18 #9
Jeg har taget et foto af strømforsyning til adapteren:

https://ibb.co/j9xBmx

Som det fremgår kan strømforsyningen håndtere spændinger mellem 110 og 240 Volt 50/60 Hz.