Avatar billede Danny Praktikant
23. april 2018 - 20:28 Der er 3 kommentarer

Intet wifi efter formatering Windows 10

Hej Eksperter,

Jeg har et problem. Har en klient som har købt en computer af mig. Har lige formateret hans computer, men så bliver jeg mødt af denne fejl.

https://imgur.com/a/aQHC7Mv

Har prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om.

1. Ringet til Microsoft som ville have mig til at ringe til Lenovo
2. Formateret computeren med 3 forskellige versioner af windows 10 og en version af windows 7
3. Updated drivers på hele computeren.

Ingen af ovenstående løsninger gav mig noget held?

Andre som har prøvet dette og kender en løsning

Kunne være så fedt!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. april 2018 - 21:32 #1
Her fundet noget her du forhåbentlig kan bruge:

https://www.youtube.com/watch?v=SfWazCPo44w
Avatar billede kurtba Ekspert
23. april 2018 - 23:16 #2
Det kunne tyde på, at den pgl. pc har en knap eller en genvejstast, som kan aktivere og deaktivere det trådløse netværk. Så se om der er en lille knap et eller andet sted. Har oftest set den på fronten.  Er der ikke det, så se om der er en genvejstast til at aktivere og deaktivere wifi. Det vil typisk være et wifi symbol på en af f-tasterne. Alt efter model aktiveres denne genvej så på forskellig måde, men hvis der er et symbol, og det f.eks. er blåt, plejer det at være fn tasten som skal trykkes samtidig med f-tasten.
Sluttelig kan du i stedet gå i enhedshåndtering og finde det trådløse netkort under netværkskort. Højreklik på det og se om ikke der er en genvej, som hedder aktiver. Tryk på den og kort efter skulle du være kørende igen.
Ellers må du fortælle konkret om, hvilken pc det er og hvilken model, så vi kan lede efter dokumentation.
Men med denne fejlmeddelelse tyder meget på, at netværkskortet på den ene eller anden måde er blevet deaktiveret og bare lige skal aktiveres igen.
Avatar billede KHN Guru
28. april 2018 - 11:00 #3
Prøv også at tjek om tjenesten "WLAN AutoConfig" står til manuel eller automatisk.