Avatar billede Cars10 Praktikant
25. april 2018 - 12:31 Der er 9 kommentarer

Mails fra min webshop havner i spammail

Jeg har en webshop der sender mig mails hver gang der kommer en ny ordre.
Der bliver send en e-mail til min e-mail adresse som har samme domæne som min webshop. Men når jeg i Outlook 2016 (office 365) tilføjet mit eget domæne som 'Sender der er tilid til', så fjerner outlook det igen.

Min mail kommer fra en WordPress side med WooCommerce

Hvordan undgår jeg den havner i spammail?
Avatar billede mort1 Ekspert
25. april 2018 - 12:52 #1
Højre klik på mailen, gå ned i "Uønsket" og markere afsenderen som "bloker aldrig", eller en af de øvrige muligheder, så skulle det gerne være klaret.
Avatar billede Cars10 Praktikant
25. april 2018 - 13:00 #2
Som sagt så fjerner Outlook det igen fordi det er mit eget domæne.
Avatar billede mort1 Ekspert
25. april 2018 - 13:11 #3
Mystisk - Hvis jeg sender en mail til mig selv, også fra min hjemmeside, så bliver den da ikke, uden min hjælp, bare smidt i Spam - Har du prøvet nogle af de andre muligheder der er under "Uønsket" ?
PS: Jeg arbejder ikke med WooCommerce, så jeg ved ikke om der måske er noget specielt i dette program som udløser, at mailen ryger i Spam, men det lyder ikke rationelt.
Avatar billede Cars10 Praktikant
25. april 2018 - 13:33 #4
Jeg har kun mulighed for 'Bloker aldrig afsender' (tilføjer email adressen) og 'Bloker aldrig afsenderens domæne' (tilføjer kun domæne delen). De bliver tilføjet til min liste og virker i noget tid men så fjerner outlook dem igen.

I e-mail kommer en besked 'Denne afsender klarede ikke vores kontroller til registrering af svindel, og afsenderen er muligvis ikke den, som vedkommende giver sig ud for at være. Få mere at vide om efterligninger (spoofing)'

Eksempel:
Min webshop www.minlillewebshop.dk
E-mail: Afsender info@minlillewebshop.dk, modtager: info@minlillewebshop.dk

Når så mailen kommer fra minlillewebshop.dk men ikke fra outlook selv, så siger den det er spoofing
Avatar billede Cars10 Praktikant
25. april 2018 - 14:09 #5
Jeg går ud fra outlook som default har ens e-mail domæne som accepteret, så man da i det mindste kan sende e-mail til sig selv.
Avatar billede mort1 Ekspert
25. april 2018 - 14:10 #6
Tja.... jeg ved ikke, men under "Uønsket" står der nederst "Indstillinger for uønsket mail", klik på den, så får du mulighed for at vælge fanen "Afsendere, der er tillid til" her er der mulighed for direkte at skrive mailadresser på afsendere som man har tillid til.
Der er mulighed for at gøre det samme med "Modtagere, man har tillid til", så hvorfor ikke ....
Jeg kan i øvrigt ikke få kontakt til den adresse du har indsat i #4.
Hvis ovenstående ikke giver resultat, så er det måske en ide, at tale med din udbyder om problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. april 2018 - 14:22 #7
undlad evt at brug både afsender og modtager som info@minlillewebshop.dk - brug fx en butik@minlillewebshop.dk som modtager, og opret kontoen på web og i outlook.
Avatar billede Cars10 Praktikant
25. april 2018 - 14:27 #8
Det var bare et eksempel på et domæne.

Om jeg skriver mail adressen ind manuelt eller om jeg højre klikker og tilføjer den, kan jeg ikke se det giver nogen forskel.

Min udbyder vil måske gerne gøre det mod betaling, men de har ikke lavet siden, den har jeg selv opsat.
Avatar billede mort1 Ekspert
25. april 2018 - 14:50 #9
Jeg ved ikke hvem der er din udbyder, men da det ikke kan være "normalt" tror jeg da, at udbyderen må være interesseret i at høre om - og medvirke til en løsning af  problemet, det er jo næppe din side alene der genererer det nævnte problem.
Min egen udbyder har en rigtig god service på det område, og det er da gratis.