Avatar billede Helene Waltersdorph Praktikant
25. april 2018 - 19:47 Der er 6 kommentarer

Min mac opfører sig underligt.

Hej

Når jeg forsøger at starte min mac tænder den og der bliver lys og æblet kommer frem. Herefter fryser den og det ser ud til at den forsøger at opdatere, hvorefter der bliver sort skærm. Der går max 1 min. Hvad mon der er galt?

Vh Helene
Avatar billede puren Ekspert
25. april 2018 - 21:48 #1
hvad er det for en model??
Avatar billede Helene Waltersdorph Praktikant
25. april 2018 - 22:51 #2
Mac book pro
Avatar billede puren Ekspert
25. april 2018 - 22:57 #3
der er lavet mange modeller af en Mac book pro hedder den ikke noget med A(something)
Avatar billede posten Ekspert
26. april 2018 - 02:02 #4
starter du den uden lader er sat til ??
Avatar billede tida Juniormester
01. maj 2018 - 16:55 #5
Hej - min datter har fuldstændig samme problem...helt identisk situation. Det er en mode Macbook pro A1278 - HJÆLP os !!!!!
Avatar billede puren Ekspert
01. maj 2018 - 18:55 #6
A1278 er notorisk kendt for harddisk kabel fejl

men kan jo også sagtens være andre hardware problemer
apple har med deres eget software som de ikke deler (da det er bedre for deres forretnings model at forbrugen køber nyt i stedet for at reparre en computer (sådan nogle små lede SVIN(også der for jeg aldrig skal have noget med apple)))

softwaren er dog sluppet ud(man kan jo kun gætte om hvordan) den har heddet meget gemmen tiden så prøv at google
ASD (Apple system diagnostics)
Apple Hardware Test (AHT)
Apple Diagnostics
eller prøv denne tråd https://www.rossmanngroup.com/boards/forum/tools/2150-asd-apple-system-diagnostics

fundet softwaren?? fedt
1. brande den til en cd/dvd eller flash den til en usb stik
2. start computer fra cd/dvd eller usb
3. kør testen
4. læs resultatet