Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2018 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anvend Chrome i stedet for IE 11 ved favorittaster

Jeg har et Microsoft tastatur model Natural Ergonomic Keyboard 4000.
Der er fem favorittaster allerøverst på dette tastatur. Disse taster aktiverer fra venstre: 1 YouSee Musik, 2 YouTube, 3 P7 MIX, 4 P7 Playliste og 5 eksperten.dk.
På grund af problemer med afspilning af YouSee Musik (kun de første to numre blev afspillet i IE 11) har jeg nu også Google Chrome, hvor der ingen problemer er med afspilningen i YouSee Musik.
Der er bare et lille irriterende problem, nemlig at ved aktivering af favorittast 1 YouSee Musik, startes op i IE 11. Er det mulig at starte op i Chrome i stedet?
Da tastaturet som sagt er et Microsoft tastatur kunne jeg forestille mig at det ikke er muligt da det jo er Microsoft der står bag IE.
Styresystemet er Windows 7 Ultimate 64 bit.
Vedr. linket til billedet af tastaturet er det rækken af taster - fem i alt er er favorittasterne.

https://ibb.co/cPKLZH
Avatar billede INK Ekspert
26. april 2018 - 20:52 #1
Har du prøvet at gøre Chrome til standardbrowser?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2018 - 21:03 #2
Nej det har jeg ikke. Jeg vil helst have IE 11 som standard, men bare kunne bruge favorittasten 1 til YouSee Musik i Chrome, og resten af favorittasterne til IE 11.
Avatar billede INK Ekspert
26. april 2018 - 21:14 #3
Prøv midlertidigt at gøre Chrome til standard, så har du indsnævret problemet, hvis det virker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2018 - 21:34 #4
Nu har jeg prøvet at gøre Chrome til standardbrowser, og det virker også fint, men nu åbner alt i Chrome. Det er kun YouSee Musik jeg ønsker skal åbne i Chrome, rester skal åbne i IE 11.
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. april 2018 - 06:02 #5
Kan du ikke lave så chrome aktiveres af tast 1 - og start siden i chrome så er yousee musik ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2018 - 10:08 #6
Det har jeg prøvet - desværre uden held :-(
Avatar billede posten Ekspert
04. maj 2018 - 22:39 #7
favorittaster vil ALTID starte en standardbrowser