Avatar billede GoofyKid Juniormester
29. april 2018 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HyperLink's virker ikke længere. Handling annulleret pga. begrænsninger på PC.

Hej ComputerWorld,
Jeg er en ganske almindelig gennemsnits PC bruger, som ikke er helt på begynder stadet, men som er milevidt fra nogen form for expert viden om de mere system mæssige ting på min PC.
Mit styresystem er:  Windows 7 Pro 64 bit.
Som browser bruger jeg Internet Explorer 11, med Google som primær søgemaskine.
For en måneds tid siden, fik jeg pludselig denne fejlmeddelelse:
"Handlingen er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren."
Mine søgninger efter en løsning på nettet, har ikke givet noget resultat, bortset fra nogle gamle beskrivelser af samme fejlmeddelelse, der alle vedrørte 'OutLook' Links - så nu vil jeg høre, om nogle af jeg experter, eventuelt har en løsning på problemet?.

Det drejer sig om: 'HyperLinks'.
Jeg har 'Microsoft Office 2007 Pakken', hvor jeg bruger HyperLinks i både 'Excel' og 'Word'.
I 'Excel' har jeg både "Externe Links" (Hjemmesider på Nettet) og "Interne Links" (Andre Ark i ProjektMappen).
Jeg har en lang række 'RTF' og 'NFO' Filer, hvor jeg også benytter mig af HyperLinks.
'RTF' Filerne bliver behandlet i Programmet. 'WordPad', 'NFO' Filerne i Programmet: 'GetDiz'.
Alt dette har fungeret upåklageligt i lange, lange tider.
Den fejlmeddelelse jeg får, kommer når jeg prøver, at aktivere et 'Hyperlink' i enten 'Excel' eller 'Word'.
(HyperLinks i 'RTF' og 'NFO' fungerer stadig, som de aktid har gjort).
For mig ser det ud som om det kun er noget, der har med Office 2007 programmerne at gøre, da der ikke er problemer med hverken 'RTF' eller 'NFO' Filerne  og jeg har derfor prøvet, at kigge på 'Word/Excel' indstillingerne, uden at finde noget, der ser ud til, at omhandle 'HyperLinks' og nu har jeg så ingen idé om, hvor jeg ellers skal prøve, at kigge.
Håber dette er noget I kan hjælpe mig med.
Med venlig hilsen ...... Flemming
Avatar billede posten Ekspert
29. april 2018 - 13:22 #1
du skriver jo intet om de begrænsninger er fordi du har for lidt plads hvad str. er din disk + hvormeget er der ledigt på den ??
Avatar billede GoofyKid Juniormester
30. april 2018 - 13:10 #2
Hej Posten,
Når jeg "Klikker" på en Celle med et HyperLink i 'Excel' eller et markeret Link i 'Word', 'WordPad' eller 'GetDiz', har jeg altid fået stillet den Hjemmeside til rådighed, som Linket henviser til.
Når jeg prøver samme procedure nu, i 'Excel' eller 'Word' får jeg et FejlVindue med denne tekst:
"Handlingen er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.", hvor jeg kan vælge, at lukke vinduet ned eller klikke på et "OK" felt.
Det er den eneste information jeg modtager - hverken mere eller mindre og derfor kan jeg ikke svare dig på, hvad det skyldes (det er jo derfor jeg stiller spørgsmålet i dette Forum, i håbet om, at andre har haft samme problem og derfor har fundet en løsning).
Da jeg stadig (uden problemer) kan aktivere links fra 'WordPad' og 'GetDiz' har jeg selvfølgelig ikke ment, at fejl meddelelsen kunne kunne skyldes pladsmangel på en HardDisk og derfor har jeg ikke nævnt noget om hverken HardDiske eller andet HardWare på min Computer, for ikke at fylde et indlæg op, med en masse ligegyldige oplysninger.
Men - da det jo er dig, der er 'Guruen' og mig, der er 'Novicen',  bør jeg naturligvis ikke prøve, at gøre mig klog på hvilke oplysninger der er relevante, så her er lidt om mine HardDiske, som ønsket.
Der er 9 HardDiske installeret på min Computer, hvor den mindste er på ca. 1 TB og den største på ca. 8 TB. Hvad plads angår, er der 2 af HardDiskene, hvor der "Kun" er omkring 900 GB ledige, de øvrige har alle et antal TB fri space.
Håber det besvarede dit spørgsmål om mine HardDiske.
Inden du spørger om RAM, kan jeg så oplyse, at der er installeret 32GB RAM.
Så ved jeg ikke, om du mener, at der kan være andet vedr. mit HardWare, der kan fremkalde fejlen?
Avatar billede KHN Guru
30. april 2018 - 14:15 #3
Du kan se mit svar her:
https://forum.spywarefri.dk/t/hyperlinks-handlingen-er-blever-annuleret/66855
da du også har oprettet selv samme spørgsmål på spywarefri.dk
Avatar billede GoofyKid Juniormester
30. april 2018 - 20:43 #4
Jeg takker for hjælpen, specielt fra 'KHN', som kom med den rigtige løsning.
Så 'Tråden' kan godt lukkes ned nu.
Med venlig hilsen ...... Flemming
Avatar billede KHN Guru
01. maj 2018 - 15:03 #5
Det var så lidt. Fortsat god dag, Flemming.

Mvh. KHN