Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2018 - 12:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

forbind flere bluetooth højtaler sammen

hej jeg ved lige høre om man kan forbinde  flere bluetooth højtaler sammen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. maj 2018 - 12:30 #1
Det kan man sagtens... - hvis de er bygget til det.
Hvis ikke de er bygget til det, kan man ikke umiddelbart.

Så... - det afhænger af modellen.
Avatar billede kkvist Novice
01. maj 2018 - 13:06 #2
Som ole_madsen siger, så afhænger det af modellen. Og hvad jeg ved af, så er det de færreste bluetooth højttalere der kan forbindes med hinanden. Produktbeskrivelser kan være mangelfulde på webshops, så jeg vil foreslå at gå i en fysisk butik, fx. Elgiganten eller Power, så du kan spørge ekspedienten til råds om hvilke der kan.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2018 - 14:09 #3
det er fordi  jeg har en gamle BTS-21 så jeg vi sette op på badeværelse  så kunde det være fet ved man kunne få den til at spille musik fra pcen sammen med man har pc højtaler til
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. maj 2018 - 14:35 #4
Den kan du nok ikke så meget med :-)

Den kører Bluetooth 2.0, så chancerne for at du har nogen avancerede funktioner er næsten lig nul.

Det er primært de helt store systemer der kan køre sammen - Sonos, Harmann-Kardon, Jabra o.s.v.... - og kun på de systemer der er bygget til at sameksistere.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 13:23 #5
okay troede at man kunne på et software som hed (multiple bluetooth connections til MAC så lavet det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2018 - 14:14 #6
Jeg tror begrænsningen ligger i Bluetooth teknologien, så jeg tvivler på der findes noget software der kan ændre på det... - heller ikke på Apple produkter.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 17:27 #7
kan man så lave så på mac og min mac spiller musik og min BTS også spiller
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2018 - 18:56 #8
dér står jeg så af - kender intet til MAC
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 23:00 #9
eller windows
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2018 - 23:14 #10
Windows: Nej, ikke på nogen måder jeg kender. Her har du en aktiv højttalerenhed - enten Bluetooth enheden, den indbyggede højttaler, eller en ekstern højttaler. Jeg kender ingen måde at "Bridge" lyden over til en anden enhed. Rent foruden at der kan være en minimal forsinkelse på det ene signal i forhold til det andet, så der opstår "ekko" effekt...
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2018 - 00:51 #11
Avatar billede Hans Thomsen Praktikant
04. september 2018 - 17:25 #12
Jeg vil anbefale dig at læse dette fantastiske indlæg https://testavisen.dk/bluetooth-hoejtaler-test/ her kommer de flere gange fint ind på hvordan man forbinder sine bluetooth højtaler og hvilke højtalere som er mulige at forbinde med hinanden.
Avatar billede Claus-B Praktikant
09. december 2018 - 10:30 #13
Man KAN tilslutte flere bluetoothhøjttalere uden de er særligt beregnet til det, hvert fald på Mac.
Jeg fandt en beskrivelse, hvordan man gjorde det på to billige højttalere (et sæt).
Det virker også på andre jeg har prøvet, så her er tippet.
Tænd de højttalere, der ønskes forbundet på samme tid. De skal naturligvis være i pair-mode :-)
Her leger vi lige der er to:
Den ene forbinder sig automatisk. SLUK DEN.
En anden forbinder sig nu, ellers tilslut den selv. Vælg fx i Bluetooth den og tryk tilslut.
Når den nu er forbundet, tændes den første igen.
Vupti den kobler sig også til.
Kun den ene spiller, men på Mac klares det efterfølgende ved at oprette en ny udgang i app'en "Indstil lyd og midi". Her forbindes de to tilsluttede højttalere, eller flere, til "udgangen", denne vælges til udgang for lyden.
De forskellige tilsluttede højttalere kan i samme app justeres, fx så den ene er venstre kanal og den anden højre :-)
Hvordan appen mm bruges (når højttalerene er forbundet):
https://www.youtube.com/watch?v=Mwsq4syASjo
TIP: første gang hver højttaler tilsluttes, og inden man forsøger at koble dem sammen, afspil et nummer og sørg for at volumen er skruet helt op på Mac'en, så spiller de lige højt, når de senere er koblet sammen.