Avatar billede dosdesign Juniormester
01. maj 2018 - 20:12 Der er 14 kommentarer

Ccleaner sletter mine koder indstillinger eks dr.dk/tv guide

Hej har brugt ccleaner free fordi folk siger jeg skal til at gøre pc hurtigere (er det rigtig ellers skriv) - den er gratis og har brugt den lang tid glemmer dog rense tit - sidst jeg gjorde det var så i går - men der var kommet ny version og så installerede jeg den og nu (nogen gange)  så er mine koder væk på diverse internet sider og nogle indstillinger på nogle sider er
glemt eks dr.dk/tv guide - men ved ikke hvilke flueben jeg skal tage væk i internet explorer sektionen under RENS i ccleaner - jeg vil jo ikke tage de flueben væk som faktisk er gode og som gør pc hurtig for så er det jo ligemeget men vil heller ikke rense og så er alle mine koder m.m væk - jeg kan ikek prøve mig frem da hvis jeg renser står der tit ved eks internet midlertiidig filer er UDELADT i rapporten!
Er det midlertidige internet filer at hvis den er sat til så sletter den koder ? Hvad betyder det præcis ?
Er det historie og hvad betyder det ?
Nylig indtastet URL ja ok den er taget væk da den er god og jeg går ud fra det er de url den husker og staver selv resten i browser ?
Og nu alle sider jeg er på skal jeg acceptere cookies, det er træls forfra når man flere år har sagt ja - Hvilken punkt har slettet det ? jeg havde ikke flueben ved cookies ?

Og før når jeg rensede kun den slette 1-2 GB men er det under System - Midlertidig filer - den kan slette så meget hvis den er til ! Få 1-2 GB er jo meget og det hjælper nok, men som sagt hvad er bedst at slå fra hvis man ikke vil miste sine koder, indstillinger og accepterede siders brug af cookies

Og hvad er det der hjælper mest at rense så kunne jeg evt. bare nøjes med flueben ved det
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2018 - 20:58 #1
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men jeg har undladt at sætte flueben i "Glemte koder".
Jeg vil ikke råde dig til noget specielt, for det kan måske gøre mere skade end gavn.
Der er sikkert nogle på eksperten der ved mere om dette emne end jeg:

Linket er at min egen computer.

https://ibb.co/dw60R7

Jeg har bevidst undladt at sætte flueben i "Rens ledig plads" da der sidder SDD´er i computeren og disse slides unødigt ved denne rensning! Der er tale om en selvbygget stationær på med Windows 7.
Avatar billede dosdesign Juniormester
01. maj 2018 - 21:22 #2
Du mener gemte koder - men jeg har aldrig haft flueben der - måske er det fordi jeg har opgraderet - men har ikek rørt med punktet gemte koder men alle koder var væk efter rens - Hmm håber andre kan fortælle mig om ccleaner er nødvendig og hvad skal man sætte flue ben ved og hvad ikke i explorer og hvor er den flueben som skal sættes til at den sletter nogen gange 1 gb m.m altså så kan man se der slettes noget ?? Eller kan man bare nøjes med at windows autodefragmentere og så kan man slette i explorer midlertidig filer eller der det også koder/form/urls
Avatar billede falster Ekspert
02. maj 2018 - 00:35 #3
Prøv lige dette, (da nogle hjemmesider "glemmer" login data, hvis cookies slettes):

Kør CCleaner.
Log ind på dr.dk/tv guide.
Åbn CCleaner, men kør den ikke.
Gå i indstillinger, Cookies og se om dr.dk/tv guide har lagt cookies i "Cookies på computeren".
Hvis det er tilfældet så sæt dem over under "Cookies som beholdes" (til højre) med pilen i midten.

(Gemte kodeord afmarkeres under Windows, hvis man anvender IE. For de andre browsere er det under Programmer.)
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 01:05 #4
"Gemte kodeord" står altså under Internet Explorer - Hvis det er under windows står det "netværks kodeord" men ingen af dem har været sat til med flueben !

Vedr cookies var den heller ikke sat til, men jeg har ikke dr.dk login det er bare hvis man går der ind på dr.dk kan man lave sin egen tv guide uden log ind - altså hvilke program kanaler man vil have vist  i guiden så det har ikke med cookies at gøre ! Vil bare gerne vide hvad man ikke må sætte flueben ved for ikke at slette koder til diverse internet sider + indtastede url + det med indstillinger på div sider eks også http://tvtid.tv2.dk/ kan man vælge om guiden skal være VAndret/lodret i indstillinger - det havde jeg vaglte til modsat standard og det er også ændret ! Og vil vide hvor flueben skal være for den sletter 1-2 GB hvis man renser sjælden er det midlertidig internet filer eller ??? hvis ja sletter den også så koder formular m.m
Avatar billede posten Ekspert
02. maj 2018 - 08:08 #5
du skriver jo intet om hvad browser du bruger eller om du har flere om det er ALLE koder i én browser eller dem alle
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 09:04 #6
Hej jeg synes jeg flere gange har skrevet jeg bruger kun Internet Explorer
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 09:08 #7
Og nu har den fandme igen lettet alt i nat mens den har været slukket har lige tændt pc og alle koder skal indtatste igen og kanaler vælges i dr.dk tv guide + jeg skal acceptere og sige ja til alle sider der bruger cookies - HVORFOR ??? hvad er det der ikke skal være flueben ved og hvorfor er det mens den er slukket havde ellers genstaret explorer efter en rens i går for og se om den havde slettet alt det igen
Avatar billede posten Ekspert
02. maj 2018 - 09:22 #8
personligt bruger jeg KUN  google chrome da jeg kan gå ind og slette de koder jeg evt har tastet forkert i eller ikke bruger mere det gør at jeg føler jeg har styr på koderne
så prøv du at hente google chrome https://www.google.com/chrome/
så skriv om et par dage om dine koder  stadig "forsvinder"
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 09:36 #9
Nej nej nej hvorofr skal alle altid sige man skal bruge andre programmer - jeg bruger explorer og har altid gjort det uden bøvl og altid brugt cleaner uden problem - jeg skal bare vide hvilke flueben i ccleaner jeg skal slå fra det har intet med chrome og gøre men ccleaner kun - hvad beyuder midlertidig internet filer er det kode også eller historie er det gemte koder ??? Hvad er det der gør at man kommer til at slette alle de gange man har sagt ja til siders cookies nu er sådan ma igen skal til at sige ja 1000 steder - hvad hedder det i ccleaner
Avatar billede bvirk Guru
02. maj 2018 - 10:36 #10
ccleaner installerer sig selv som opstart program ved hver kørsel. ( i hvert fald den gratis version jeg har).
Man kan manuelt omgå det ved hver gang at 'afkrydse' dette og 'exite' fra systray ikonet - skal gøres hver gang.

Det er den type opstart programmer der ligger i HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Run som ccleaner  synes den skal monterer sig i. Ja suk - at program A, antager at computeren ikke længere er en Pc, men en A computer.

At ccleaner skulle kunne køre når computeren er slukket er dog at tilskrive den for meget - det er kun den hemmelige minix del af cpu kernen der kan det og det er skutte skrevet til noget bruger OS
Avatar billede falster Ekspert
02. maj 2018 - 12:13 #11
#10: Slå "Rens automatisk computeren ved opstart" fra under indstillinger. Så er der i hvert fald kontrol over, hvornår den afvikles.

"hvilke flueben i ccleaner jeg skal slå fra": Jeg kan godt forstå din frustration, men tror desværre ikke, at det er en eksakt videnskab. Har selv en oplevelse med et såkaldt medielogin, som fint bevares på en Win 10 pc i IE. Men på en Win 7 pc med IE skal jeg indtaste hver gang.
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 13:42 #12
bvirk -> jeg ved slet ikke hvad du mener jeg har slået fra i gratis version og den var ikek engang at til fra start at den skal ikek starte ved opstart - og den må jo gerne kører derfor er den installeret, men vil bare vide hvad jeg skal slå fra  under exploere så den ikek sletter mine logins på diverse sider og indstillinger på eks tv guider tv23.dk og dr.dk ! - har brugt den gratis version 10 år uden bøvl, men nu er den mystisk og jeg kan ikke teste ved prøve mig frem med den nye version. der står udeladt ved midlertidig inertnet filer ved en rensning m.m - ja
Slå "Rens automatisk computeren ved opstart" fra under indstillinger. Så er der i hvert fald kontrol over, hvornår den afvikles. - JA DEN ER SLÅET FRA !
Avatar billede posten Ekspert
02. maj 2018 - 15:48 #13
grunden tl jeg siger du skal hente google chrome er explorer ikke er så stabil har ikke tillid til den i forhold til google den er LANGSOM  + ikke kan åbne alle sider
Avatar billede dosdesign Juniormester
02. maj 2018 - 16:49 #14
Ok tak for den oplysning - men denne tråd er om ccleaner så håber nogen kan hjælpe med forklare hvad i ccleaner af de forskellige punkter der renser/sletter hvad