Avatar billede Baldur Praktikant
02. maj 2018 - 08:54 Der er 2 kommentarer

Misfarvninger på farvelaser-print

Jeg har en 2 år gammel HP Laserjet pro MFP M377dw farvelserprinter som laver nogle misfarvninger.

I den ene side af papiret kommer der en ret så stor misfarvning. Jeg ved ikke om toneren kan spilde så meget blæk, eller om det er en anden enhed i printeren der er defekt.

Har i et godt bud på hvad jeg kan prøve for at få den her printer til at printe igen - uden misfarvninger ;-)

Jeg har lagt et par billeder her:  https://goo.gl/sfTHqW
Avatar billede ebea Ekspert
02. maj 2018 - 09:28 #1
Det er formentlig din Transfer rulle (Statisk bånd, som overfører farve). Har du mod på at rense det selv, er her en Video, til at gøre det.
Det vigtige er, at du får lavet det helt rent og glat. Blut evt. en Brillerens serviet, det bruger jeg gerne.
http://www.supportvideos.ext.hp.com/businessprintertraining/detail/videos/add-or-replace-hardware______/video/4243524460001/removing-and-replacing-intermediate-transfer-belt-and-secondary-transfer-roller-m553?autoStart=true
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2018 - 23:10 #2
Lysfølsom tromle og overførselsbælte kan det sjældent betale sig at rense - de skal skiftes, hvis de giver problemer.

Det ligner ret meget, at din cyan toner lækker... - og så kan du rense så tosset du vil, det ødelægger du bare enhederne af, uden at få fejlen væk. Skift cyan toner til en ny, print en eller flere rensesider, og se om ikke det forsvinder.

Generel print-kvalitets fejlsøgning kan gøres med denne meget omfattende guide (spring det åbenlyst irellevante over): https://support.hp.com/us-en/product/hp-color-laserjet-pro-mfp-m377-series/8109048/document/c05404100