Avatar billede larsgrau Forsker
02. maj 2018 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Næste Post

Jeg har følgende kode:
<?php
include "../conf/db-connect.php"
?>

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Untitled Page</title>
<link href="Rettelse_til_Billeder.css" rel="stylesheet">
<link href="index.css" rel="stylesheet">
</head>
<body>
<form >
<?php
$res=mysqli_query($conn,"SELECT * FROM `main` WHERE `ribilleder` = 1 and `rtbilleder` = 0");
while($row=mysqli_fetch_array($res))
{
?>
<div id="wb_Text1" style="position:absolute;left:27px;top:14px;width:662px;height:23px;z-index:1;">
<span style="color:#000000;font-family:Arial;font-size:20px;">Rettelse til Billeder</span></div>
<input type="text" id="Editbox1" style="position:absolute;left:153px;top:51px;width:323px;height:23px;line-height:23px;z-index:2;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["dato"]; ?>" spellcheck="false">
<input type="text" id="Editbox2" style="position:absolute;left:153px;top:94px;width:654px;height:23px;line-height:23px;z-index:3;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["Emne"]; ?>" spellcheck="false">
<input type="text" id="Editbox3" style="position:absolute;left:153px;top:135px;width:654px;height:281px;line-height:281px;z-index:4;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["Rettelse"]; ?>" spellcheck="false">
<input type="text" id="Editbox4" style="position:absolute;left:153px;top:442px;width:654px;height:18px;line-height:18px;z-index:5;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["Source"]; ?>" spellcheck="false">
<input type="text" id="Editbox5" style="position:absolute;left:153px;top:481px;width:654px;height:18px;line-height:18px;z-index:6;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["country"]; ?>" spellcheck="false">
<input type="text" id="Editbox6" style="position:absolute;left:153px;top:521px;width:654px;height:18px;line-height:18px;z-index:7;" name="Editbox1" value="<?php echo $row["retter"]; ?>" spellcheck="false">

<div id="wb_Checkbox1" style="position:absolute;left:153px;top:560px;width:20px;height:20px;z-index:8;">
<input type="checkbox" id="Checkbox1" name="" value="on" style="position:absolute;left:0;top:0;"><label for="Checkbox1"></label></div>

<label for="" id="Label1" style="position:absolute;left:19px;top:51px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:9;">Dato</label>
<label for="" id="Label2" style="position:absolute;left:19px;top:94px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:10;">Emne</label>
<label for="" id="Label3" style="position:absolute;left:19px;top:135px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:11;">Rettelse</label>
<label for="" id="Label4" style="position:absolute;left:19px;top:440px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:12;">Source</label>
<label for="" id="Label5" style="position:absolute;left:19px;top:479px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:13;">Land</label>
<label for="" id="Label6" style="position:absolute;left:19px;top:519px;width:126px;height:25px;line-height:25px;z-index:14;">Indtastet af</label>
<label for="" id="Label7" style="position:absolute;left:19px;top:554px;width:59px;height:25px;line-height:25px;z-index:15;">Rettet</label>

<input type="submit" id="Button1" name="nrettelse" value="Næste rettelse" style="position:absolute;left:169px;top:600px;width:155px;height:41px;z-index:16;">

<?php
}
?>

<input type="submit" id="Button2" name="frettelse" value="Forrige rettelse" style="position:absolute;left:349px;top:600px;width:155px;height:41px;z-index:17;">
<input type="submit" id="Button3" name="update1" value="Rettet og Næste" style="position:absolute;left:529px;top:600px;width:155px;height:41px;z-index:18;">

<input type="date" id="Editbox7" style="position:absolute;left:268px;top:557px;width:226px;height:25px;line-height:18px;z-index:19;" name="Editbox1" value="" spellcheck="false">
<select name="Combobox1" size="1" id="Combobox1" style="position:absolute;left:515px;top:557px;width:302px;height:28px;z-index:20;">
<option>-- Vælg retter --</option>
<?php
$res=mysqli_query($conn,"select * from retter");
while($row=mysqli_fetch_array($res))
{
?>
<option><?php echo $row["Navn"]; ?></option>
<?php
}
?>
</select>
</body>
</html>

Det jeg godt kunne tænke mig er at når man trykker på
<input type="submit" id="Button1" name="nrettelse" value="Næste rettelse" style="position:absolute;left:169px;top:600px;width:155px;height:41px;z-index:16;"> så går man til næste post i den
$res=mysqli_query($conn,"SELECT * FROM `main` WHERE `ribilleder` = 1 and `rtbilleder` = 0");
while($row=mysqli_fetch_array($res))

er der nogen som kan hjælpe mig ?
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 18:40 #1
du skal definere et recordset med de data du henter, og så hedder det vist movenext.
https://www.w3schools.com/asp/met_rs_movefirst.asp
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. maj 2018 - 08:57 #2
dit søgeord er paging / pagination, evt kombineret med tut

https://www.google.dk/search?q=php+paging
https://www.google.dk/search?q=php+paging+tut

https://www.google.dk/search?q=php+pagination
https://www.google.dk/search?q=php+pagination+tut
https://www.google.dk/search?q=php+pagination+mysqli+tut

https://www.tutorialspoint.com/php/mysql_paging_php.htm
nb, bruger det gamle mysql API

https://phppot.com/php/ajax-pagination-with-php/
kunne være sjov at kigge på, men den blander AJAX ind også, hvilke komplicerer det yderligere, men er mere effektiv

nb: du vil gøre din code mere læsbar ved ikke at bruge inline CSS
Avatar billede larsgrau Forsker
04. maj 2018 - 21:22 #3
Takker mange gange jeg fandt hvad jeg kigge efter, jeg fandt denne og det er ikke meget tilpasning for at den virker

<?php
// You have to put your mysql connection data and alter the SQL queries(both queries)
mysql_connect("DB_Host_Here","DB_Username_Here","DB_Password_Here") or die (mysql_error());
mysql_select_db("DB_Name_Here") or die (mysql_error());
//////////////  QUERY THE MEMBER DATA INITIALLY LIKE YOU NORMALLY WOULD
$sql = mysql_query("SELECT id, firstname, country FROM myTable ORDER BY id ASC");
//////////////////////////////////// Adam's Pagination Logic ////////////////////////////////////////////////////////////////////////
$nr = mysql_num_rows($sql); // Get total of Num rows from the database query
if (isset($_GET['pn'])) { // Get pn from URL vars if it is present
    $pn = preg_replace('#[^0-9]#i', '', $_GET['pn']); // filter everything but numbers for security(new)
    //$pn = ereg_replace("[^0-9]", "", $_GET['pn']); // filter everything but numbers for security(deprecated)
} else { // If the pn URL variable is not present force it to be value of page number 1
    $pn = 1;
}
//This is where we set how many database items to show on each page
$itemsPerPage = 10;
// Get the value of the last page in the pagination result set
$lastPage = ceil($nr / $itemsPerPage);
// Be sure URL variable $pn(page number) is no lower than page 1 and no higher than $lastpage
if ($pn < 1) { // If it is less than 1
    $pn = 1; // force if to be 1
} else if ($pn > $lastPage) { // if it is greater than $lastpage
    $pn = $lastPage; // force it to be $lastpage's value
}
// This creates the numbers to click in between the next and back buttons
// This section is explained well in the video that accompanies this script
$centerPages = "";
$sub1 = $pn - 1;
$sub2 = $pn - 2;
$add1 = $pn + 1;
$add2 = $pn + 2;
if ($pn == 1) {
    $centerPages .= '&nbsp; <span class="pagNumActive">' . $pn . '</span> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $add1 . '">' . $add1 . '</a> &nbsp;';
} else if ($pn == $lastPage) {
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $sub1 . '">' . $sub1 . '</a> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <span class="pagNumActive">' . $pn . '</span> &nbsp;';
} else if ($pn > 2 && $pn < ($lastPage - 1)) {
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $sub2 . '">' . $sub2 . '</a> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $sub1 . '">' . $sub1 . '</a> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <span class="pagNumActive">' . $pn . '</span> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $add1 . '">' . $add1 . '</a> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $add2 . '">' . $add2 . '</a> &nbsp;';
} else if ($pn > 1 && $pn < $lastPage) {
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $sub1 . '">' . $sub1 . '</a> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <span class="pagNumActive">' . $pn . '</span> &nbsp;';
    $centerPages .= '&nbsp; <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $add1 . '">' . $add1 . '</a> &nbsp;';
}
// This line sets the "LIMIT" range... the 2 values we place to choose a range of rows from database in our query
$limit = 'LIMIT ' .($pn - 1) * $itemsPerPage .',' .$itemsPerPage;
// Now we are going to run the same query as above but this time add $limit onto the end of the SQL syntax
// $sql2 is what we will use to fuel our while loop statement below
$sql2 = mysql_query("SELECT id, firstname, country FROM myTable ORDER BY id ASC $limit");
//////////////////////////////// END Adam's Pagination Logic ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////////////////////// Adam's Pagination Display Setup /////////////////////////////////////////////////////////////////////
$paginationDisplay = ""; // Initialize the pagination output variable
// This code runs only if the last page variable is ot equal to 1, if it is only 1 page we require no paginated links to display
if ($lastPage != "1"){
    // This shows the user what page they are on, and the total number of pages
    $paginationDisplay .= 'Page <strong>' . $pn . '</strong> of ' . $lastPage. '&nbsp;  &nbsp;  &nbsp; ';
    // If we are not on page 1 we can place the Back button
    if ($pn != 1) {
        $previous = $pn - 1;
        $paginationDisplay .=  '&nbsp;  <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $previous . '"> Back</a> ';
    }
    // Lay in the clickable numbers display here between the Back and Next links
    $paginationDisplay .= '<span class="paginationNumbers">' . $centerPages . '</span>';
    // If we are not on the very last page we can place the Next button
    if ($pn != $lastPage) {
        $nextPage = $pn + 1;
        $paginationDisplay .=  '&nbsp;  <a href="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?pn=' . $nextPage . '"> Next</a> ';
    }
///////////////////////////////////// END Adam's Pagination Display Setup ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Build the Output Section Here
$outputList = '';
while($row = mysql_fetch_array($sql2)){

    $id = $row["id"];
    $firstname = $row["firstname"];
    $country = $row["country"];

    $outputList .= '<h1>' . $firstname . '</h1><h2>' . $country . ' </h2><hr />';

} // close while loop
?>
<html>
<head>
<title>Adam's Pagination</title>
<style type="text/css">
<!--
.pagNumActive {
    color: #000;
    border:#060 1px solid; background-color: #D2FFD2; padding-left:3px; padding-right:3px;
}
.paginationNumbers a:link {
    color: #000;
    text-decoration: none;
    border:#999 1px solid; background-color:#F0F0F0; padding-left:3px; padding-right:3px;
}
.paginationNumbers a:visited {
    color: #000;
    text-decoration: none;
    border:#999 1px solid; background-color:#F0F0F0; padding-left:3px; padding-right:3px;
}
.paginationNumbers a:hover {
    color: #000;
    text-decoration: none;
    border:#060 1px solid; background-color: #D2FFD2; padding-left:3px; padding-right:3px;
}
.paginationNumbers a:active {
    color: #000;
    text-decoration: none;
    border:#999 1px solid; background-color:#F0F0F0; padding-left:3px; padding-right:3px;
}
-->
</style>
</head>
<body>
  <div style="margin-left:64px; margin-right:64px;">
    <h2>Total Items: <?php echo $nr; ?></h2>
  </div>
      <div style="margin-left:58px; margin-right:58px; padding:6px; background-color:#FFF; border:#999 1px solid;"><?php echo $paginationDisplay; ?></div>
      <div style="margin-left:64px; margin-right:64px;"><?php print "$outputList"; ?></div>
      <div style="margin-left:58px; margin-right:58px; padding:6px; background-color:#FFF; border:#999 1px solid;"><?php echo $paginationDisplay; ?></div>
</body>
</html>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. maj 2018 - 07:49 #4
#3
kom gerne med en referance til hvor du har fundet coden, det kan gavne andre.

husk at opdaterer database api til mysqli eller PDO, da det anvendte API er fjernet i PHP7
Avatar billede larsgrau Forsker
05. maj 2018 - 21:15 #5
Den er fundet her

https://stackoverflow.com/questions/8317216/pagination-in-php-paginate-comments

og ja man skal huske det hedder mysqli nu *S*
Avatar billede Kumar Singh Praktikant
12. juli 2018 - 18:42 #6
Avatar billede Meer Ahtisham Praktikant
05. august 2018 - 03:52 #7
Very nice and interesting
<a href="http://sa.quickharaj.com/room-for-rent/8">room for rent in jeddah</a>