Avatar billede Butterfly Ekspert
04. maj 2018 - 12:59 Der er 5 kommentarer

Åben Google i nyt vindue

Hej
Hvordan får jeg f.eks. Google til at åbne i et nyt vindue? Jeg starter dagen med at åbne Intranettet og har Google og andre links liggende i Farvoritlinjen, og syntes det er træls når mine andre links ikke åbner i et nyt vindue, men "overskriver" det vindue jeg står i.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2018 - 13:19 #1
højreklik på fx google i favoritlinjen, og du kan vælge ny faneblad / nyt vindue / inkognito - eller Ctrl+T for at åbne nyt faneblad, og så klikke på link
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. maj 2018 - 13:20 #2
Hold CTRL nede mens du trykker på et link, og linket åbnes i en ny fane i det eksisterende vindue.
Hold SHIFT nede mens du trykker på et link, og linket åbnes i et nyt vindue...
Avatar billede Ulrich S Juniormester
05. maj 2018 - 11:07 #3
Som de andre skriver, så skal du holde ctrl (hvis windows) eller cmd (hvis mac) nede imens du klikker på linket. Så burde den åbne i nyt vindue.
Avatar billede Butterfly Ekspert
07. maj 2018 - 10:04 #4
Hej igen
Kan jeg koble det sammen med linket så det automatisk åbner i en ny fane eller nyt vindue?
Kan jeg skrive noget foran eller bagefter linket til f.eks. Google og det så altid åbner en ny fane?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2018 - 10:19 #5
Det afhænger af hvordan hyperlinket er indlejret på den givne webside... - du kan læse lidt mere her: https://www.thesitewizard.com/html-tutorial/open-links-in-new-window-or-tab.shtml

Men læs også på konlussionen - at det sikkerhedsmæssigt ikke kan anbefales at åbne nyt vindue.