Avatar billede plok Forsker
06. maj 2018 - 10:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bedste/billigste ink-printer?

Hej allesammen.

Jeg søger en god stabil printer som skal kunne printe farve (ink)
Jeg har i forvejen en sort/hvid laser printer til alt det grove arbejde, men enkelte gange skal jeg udskrive i farve. Derfor har jeg været på udkig på en god printer.

Jeg har følgende krav:
• Multifunktionsprinter - Print/Scan/Kopi - Farve
• Printer bakke skal være i bunden, og ikke dem med flagerne papir i top
• Dokument fodring til scan
• Billige farvepatroner
• Skal kunne køre selv om den ene patron er tom
• Trådløs print (WiFi)

Den skal ikke bruges til udskrivning af Foto, så kvaliteten behøver ikke være første prioritet!

Ang. hurtighed for print, antal ark i bakken, og alt andet er ligemeget, da jeg ikke kommer til at benytte den betydeligt.

Jeg har self. selv været på udkig på de mest besøgte internet handler, men synes ikke jeg kunne finde nogen til under kr. 749,- ?

Jeg tænker at pris nevauet gerne må ligge på max kr. 550,- hvis dette kan lade sig gøre.

Hvis man kan finde en brugt, er dette også at foretrække - bare den er i OK stand!

Håber at høre fra jer.

God søndag :)
Avatar billede plok Forsker
06. maj 2018 - 10:47 #1
PS. jeg har selv kigget på denne: Brother MFC-J480DW - men den er bare lidt over mit budget synes jeg umiddelbart?

Jeg så lige at jeg havde lavet en stavefejl - der skal stå "niveauet"
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. maj 2018 - 10:57 #2
Se først efter om der er separate blækpatroner. Således at der er en patron til sort, til magenta (rød), til gul og til cyan (blå). På nogle printere er patronen til rød/gul/blå samlet i ét hus, og skal skiftes hvis blot én af farvene er løbet tør. Sådan en patron koster en mindre formue. Så hellere betale lidt mere for en printer med separate patroner, end købe en printer der måske er billigere i indkøb med der dyr mht. indkøb af patroner.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. maj 2018 - 11:16 #3
Jeg har selv Brother MFC-J480DW og er godt tilfreds. Den har som nævnt i #2 separate blækpatroner. Pinter dyrere i indkøb, men på den lange bane tror jeg du bliver tilfreds.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
06. maj 2018 - 19:33 #4
Max 550 så finder du ikke en der er billig i drift. De billigste i drift er Epsons Ecotank modeller. DE er dyre hvis du inisterer på papirbakke i bunden fx denne https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/printere-og-scannere/printere/epson-ecotank-et-3750/p-617005/

Ellers skal kigge efter en model der er så gammel på markedet at du kan få kopipatroner billigt. Dvs. find ud af hvad patronerne koster og hvor meget der er i dem og om du kan få kopipatroner. Det er lidt af et detektivarbejde. I forbindelse med køb af printer har jeg selv undersøgt nogle modeller

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/printer-scanner/EPSEPWF2760/epson-workforce-wf-2760dwf-aio-inkjet-farveprinter
Epson WorkForce WF-2760DWF AIO 799
Egnet papirvægt 64 g/m² - 95 g/m² dobbeltsidet udskrift
Patroner T1631, 1632, 1633, 1633
kopipatroner billigt på ebay og andre steder
Robust officeprinter til alm. papir. ikke velegnet til fotopapir idet den ikke kan tage tykt papir og ikke har bakke bagpå.

https://www.computersalg.dk/i/3705148/brother-dcp-j562dw-inkjet
bakke nedenunder + enkelktarkfødning bagpå, duplex
LC223 patroner, billige kopi-patroner på ebay
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. maj 2018 - 20:09 #5
Jeg har ikke de bedste erfaringer med kopipatroner/uoriginale blækpatroner,  så der skal man være lidt forsigtig.
Det er ikke patronerne med sort blæk der kan give problemer, men ofte den røde (magenta) men også cyan (blå) og gul kan drille. Jeg har adskillige gange oplevet problemer, i forn af at den røde farve nærmest var brun. Jeg skiftede så patronen til en original, og problemet var løst.
Der er her tale om Canon printere, som jeg har og har haft flere af.
Der er jo ikke noget sparet ved at købe uoriginale patroner når de ikke dur, og man så bagefter skal købe nogle originale.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. maj 2018 - 00:00 #6
Jeg har gode erfaringer med uoriginale patroner. Men langtidsholdbarheden i sollys kan være mindre. Men hvis det ikke er vigtigt med langtidsholdbare fotos er det en fin løsning. Forkerte farver skyldes normalt for ringe papirkvalitet. Man køber "laser" eller "copy" papir, men man skal kun købe papir mærket "inkjet" ikke det billigste papir på tilbud i supermarkedet.
Hvis man skal udskrive større mængder og ikke vil købe uoriginale patroner men udskrive med originalt blæk til lave priser skal man købe Epson Ecotank printere eller tilsvarende ( Canon laver nogle der ikke markedsføres i DK ).
Avatar billede plok Forsker
07. maj 2018 - 09:27 #7
Mange tak for jeres svar.

Det kunne måske blive konklusionen, at jeg går med Brother MFC-J480DW :)

Ang. Kopi blækpatroner, så har jeg på mine tidligere printere haft rigtig god erfaring.
Hvis man ikke har de store krav, såsom flotte fotos, så virker de rigtig godt.
Køber gerne mine på inkpro.dk - De har rigtig god service.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
07. maj 2018 - 09:32 #8
Uanset hvilken blækprinter du vælger, kan den ikke stå ubrugt i længere tid. Hvis du kun sjældent har brug for farveprint, bør du alligevel med jævne mellemrum køre et vedligeholdelsesprint, så der ikke sidder indtørret blæk i printhovedet.

De fleste blækprintere vil nægte at køre, hvis én af patronerne er tom. Det er for at beskytte printhovedet, som vil tage skade af at køre uden blæk.
Avatar billede plok Forsker
07. maj 2018 - 09:55 #9
Jeg har kigget på denne brugt: HP, Photosmart 7520

Sælgeren siger at der er et problem med at den ikke kan trække papir ind?

Er det noget som man selv kan løse?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. maj 2018 - 10:09 #10
Man kan rense gummirullerne men der er som om det sjældent virker ret godt.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. maj 2018 - 10:20 #11
#7 Hvorfor vil du hellere have MFC-J480DW end den  #45 foreslåede DCP-J562DW?
Har du meget brug for faxen?
Hvis ikke får du bare større vægt og en masse overflødige knapper

Ellers ser de ens ud, dog har DCP-J562DW mulighed for enkeltarkfødning og selv om du kun mener at du har brug for den nederste papirbakke er det rart lejlighedsvist at kunne føde et stykke tykt papir ind bagfra. DE bruger begge samme bækpatroner som kan fås billigt.

https://www.brother.dk/product-comparison?returnurl=https%3a%2f%2fwww.brother.dk%2fprinters%2fall-inkjet%2fa4-home-inkjet
Avatar billede plok Forsker
07. maj 2018 - 10:34 #12
#11 Det er fordi, at DCP-J562DW ikke har ADF mulighed :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. maj 2018 - 10:48 #13
#7
Ifm. kopipatroner/uoriginale patroner er der ikke talte om små ændringer i farverne, men om at f.eks. farven rød slet ikke kommer med, og det er ikke tilfredsstillende.
Dette er ikke fordi jeg ikke bruger printeren ret meget for det gør jeg, både med sort udskrift og med farve. Blækpatronerne har været for skellige fabrikater, så der er altså ikke tale om patroner af ét fabrikat har fejlet men om flere.
Jeg har oplevet dette med både Windows XP, Vista og Windows 7 installeret som styresystemer gennem årene..
Avatar billede plok Forsker
07. maj 2018 - 13:19 #14
#13 Okay - Det har jeg umiddelbart ikke oplevet :)