Avatar billede Mikkel Skovbro Praktikant
06. maj 2018 - 21:10 Der er 4 kommentarer

Skærmproblemer

Hej,

Jeg har et problem med min skærm. Hver gang jeg bare rykker lidt på min skærm, så bliver min skærm sort, som om den går i slumremode (Laptop). Og hver gang jeg så rykker på skærmen igen, så tænder den igen. Jeg går ud fra, at det er en eller anden løs forbindelse, men har ikke forstand på computere.
Håber nogle er i stand til at hjælpe, da det er et ret forstyrrende element.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. maj 2018 - 21:28 #1
Det kunne godt tyde på en løs forbindelse til skærmen.
En laptop, er ikke så nem at gå til som en stationær. Havde det været en stationær, kunne man som første punkt prøve med et andet skærmkabel.
Avatar billede Mikkel Skovbro Praktikant
06. maj 2018 - 21:46 #2
Hvad foreslår du så jeg gør?
Avatar billede nopsen Ekspert
06. maj 2018 - 23:28 #3
enig med #1

da det drejer sig om en bærbar, er det svært bare at udskifte kabel/skærm.
hvis den er under garanti, så indlever den.
hvis ikke, kan du søge på modellen og måske finde anvisninger på hvordan du kan få adgang til det lille bøjelige kabel som forbinder skærm og bundkort, det kan være slidt eller de små stik i hver ende kan ha løsnet sig.
10. maj 2018 - 16:41 #4
Hvis du har en ekstra skærm, kunne du sætte den til din laptop. Hvis skærmen også flimrer på den, kan det være et software problem. Hvis den ikke flimrer på den eksterne skærm, så kan det godt lyde til det er en løs forbindelse i skærmen desværre