Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2018 - 04:34 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken slange er dette?

Hvilken slange er det her: https://s7.postimg.cc/exqfcu9bf/001.png

Billedet er fra Italien.

Er bekymret, da det er taget på et hotel jeg skal bo på. Godt nok bedre nye værelser, der burde være tætte, men alligevel ...

(Fandt et krybdyr forum på nettet. Men kan ikke få oprettelse af profil til at fungere.)
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2018 - 06:16 #1
https://ibb.co/cC4J8n  Beklager navnet kan jeg nok ikke hjelpe deg med, men ikke bli skremt det handler om å tenke, oftest er dem mer red en du er selv, så reis på ferie du,
skulle du ta en tur hitt til Thailand finnes dem her også.

Hua Hin og særlig i Nord Shang Mai, eks kan du møte en slik som bilde viser.
Jeg er mye ute å går i Terrenget om ikke jeg møter så store ja dem finnes.
Er du i varmere strøk er så, hjemme har vi den berømte Hugormen farlig den også.
Arne
Avatar billede jk45 Forsker
07. maj 2018 - 06:28 #2
http://www.maremmaguide.com/snakes-in-italy.html
Slow Worm
Orbettino - Anguis fragilis
Although the Orbettino is a reptile that looks like a snake, it can be distinguished from one by the fact that it has eyelids that blink and visible ears. It also sheds its skin in patches like other lizards, rather than as a whole skin like snakes.

It grows to about about 50 cm long, is brown or gray, and spread throughout Italy, living in an environment rich in vegetation and in damp humid places. It doesn't need much heat and so stays for most of the day in holes, under rocks or in a decaying tree trunk, coming out during early morning or dusk to feed.

The Slow Worm feeds upon a great quantity of slugs, but also small mammals, bird eggs, insects and earthworms. To get rid of the mucus after eating slugs it rubs its nose on the ground.

It can break its tail vertebrae in half loosing up to sixty per cent of its body (autotomize) in order to escape the jaws of a predator. And is ovoviviparous in that the female gives birth to already formed live young.

It is an exceptionanly long lived animal and can live up to 50 years of age.
Avatar billede jk45 Forsker
07. maj 2018 - 06:30 #3
Eller på dansk: En stålorm
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2018 - 06:31 #4
For mig t se ligner det meget en Stålorm ?? altså et krybdyr o ikke en slange. P.S. Findes stortset overalt.
http://www.natureeyes.dk/fotoarkiv_click2.asp?Id=19825
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2018 - 00:01 #5
Mange tak for hjælpen.