Avatar billede Jannickhess Professor
08. maj 2018 - 01:04 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Baggrunden bliver altid sløret vil ofte undgå det

Jeg har et Nikon D5300,

Undgå slørede baggrund

Men når jeg tager billeder, med det så ønsker jeg altså af og til, at undgå baggrunden bliver sløret,

Nogle gange er det fint nok, men når der står en person op af evt et slot, og enten baggrunden (Slottet) eller personen bliver sløret så er det ikke særlig smart, i dette og andre tilfælde,

Har nogen af jer en idé hvad jeg kan gøre inde i menuen på Nikon D5300 ?
Avatar billede INK Ekspert
08. maj 2018 - 07:12 #1
Du kan justere ISO til et højere tal. Hvis for højt bliver billederne grynede, så eksperimenter lidt.
Avatar billede puren Ekspert
08. maj 2018 - 07:31 #2
Husk at lukke dine åbne spørgsmål
Avatar billede igoogle Forsker
08. maj 2018 - 07:51 #3
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2018 - 09:39 #4
Sløret baggrund - også kaldet depth of field - skyldes som regel for høj blænde, også kaldet aperture eller f. Sæt den ned. Husk at f i kameraindstillinger som regel er en brøkdel, så f/8 er et lavere tal end f/2.

Med mindre det virkelig er grynet og ikke sløret, har det intet med ISO at gøre.
Avatar billede Jannickhess Professor
22. maj 2018 - 17:26 #5
igoogle, og jer andre hvor findes der noget ligende bare på Dansk ?
Avatar billede igoogle Forsker
23. maj 2018 - 14:55 #6
Avatar billede Jannickhess Professor
24. maj 2018 - 09:52 #7
1000 Tak iGoogle

Jeg vil læse lidt på det, :-)