Avatar billede spacebone Novice
09. maj 2018 - 10:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wacom tablet virker ikke på PC

Hej
Min Wacom Intuos Draw tablet, som jeg bruger til Illustrator, virker pludselig ikke. Knapperne som bruges til shortcut lyser når jeg trykker på dem, men Illustrator reagere slet ikke på det. Min draw pen lagger også helt vildt når jeg tegner en simpel streg, og nogle gange tegner den intet, men hvis jeg bruger min mus til at tegne er der intet problem. Jeg kan godt bruge min draw pen til at trykke på alt muligt (som en mus), og knappen på min draw pen virker også fint.
Jeg er lidt i tvivl om det er selve min tablet, Illustrator eller min PC der er noget galt med.
Please er der en som kan hjælpe?
Avatar billede spacebone Novice
09. maj 2018 - 10:27 #1
+ inde på Wacom Desktop Center står der "no device connected" selvom den er sat til computeren.
09. maj 2018 - 10:56 #2
HEJ,

Du har sandsynligvis mistet forbindelsen til din WACOM (W).

Og nu spørger jeg fordi jeg ikke ved det ..

Hvordan er forbindelsen mellem din W og din PC (trådløs, WIFI, USB , Rs-232C parallel eller .... )  ?

og nu spørger jeg sikkert dumt (?).

Findes der på din W en rutine, som kan checke forbindelsen mellem din W og din PC ?  Kan du få fat i software som kan checke dettte ?

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 10:58 #3
gen-installer driveren
Avatar billede spacebone Novice
09. maj 2018 - 11:17 #4
snestrup2000
De forbindes mellem USB :-) jeg ved ikke om der er en speciel rutine, men når jeg sætter den til computeren siger den en lyd i hvert fald, og lyset på W tablet er tændt..
er det måske nok til at godkende forbindelsen?

sidwave
Er det selve Wacom Desktop Center jeg skal geninstallere?

Tak for svar!
09. maj 2018 - 16:53 #5
HEJ,

Tak for tilbagemeldingen.

Når du sætter din W til PC'en søger Windows(w) efter en driver, således at W kan "snakke" med din W.  Lidt afhængig af hvem, hvad, hvor kan den sætte et LYS, et BEEp eller noget andet ofor at indikere at nu "er den der" .  Hvis driveren ikke findes (som sidwave #3 er inde på)  eller den er ødelagt eller noget helt fjerde får den ikke forbindelse med din W og da er det den får den famøse melding.

Så gør som Sidwave #3  siger:    GENINSTALLER DRIVEREN.

Kr
Avatar billede spacebone Novice
09. maj 2018 - 18:01 #6
Har lige geninstalleret driveren og det virkede!! nu kan jeg endelig tegne igen. Sjovt jeg synes jeg havde prøvet det før uden held, men det virkede denne gang.. tusinde tak for hjælpen :-)
09. maj 2018 - 20:04 #7
Godt det virkede.

Held og lykke .

KR